HiSky își mărește flota cu încă două aeronave

10 Dec. 2021, 08:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
10 Dec. 2021, 08:56 // Actual //  Lupu Eduard

După niciun an de operare, compania aeriană HiSky anunță achiziția a încă două aeronave de tip Airbus, înregistrând un număr total de cinci avioane. Odată cu semnarea noilor contracte de leasing, HiSky devine unul dintre operatorii cu cea mai mare și mai tânără flotă în Republica Moldova și în regiune, notează IPN cu referire la un comunicat al companiei.

Unitățile de transport au fost contractate de la Air Lease Corporation – o companie lideră pe piața leasing-lor avia, cu un portofoliu investițional de peste 22 miliarde USD.
Cele două avioane proaspăt achiziționate au o vârstă medie de numai 4,5 ani și, asemeni celorlalte aeronave din flota HiSky, își vor întâmpina pasagerii cu fotolii noi. Unitățile au fost deja vopsite în culorile companiei și în câteva zile urmează să ajungă în flota HiSky.

„Anul acesta ne-am depășit propriile așteptări. În luna martie am operat primul zbor comercial și iată-ne în luna decembrie cu cinci aeronave la activ. Și să nu uităm că am avut un an pandemic, în care operatorii aerieni din întreaga lume practic au încercat să resuscite industria aviatică. După aceste nouă luni de operare, nu mai suntem o companie mică aflată la început de cale, ci un operator mare, puternic și deja compania preferată a zeci de mii de pasageri. Asta înseamnă perseverență, echipă profesionistă și corectitudine față de pasager”, a declarat Iulian Scorpan, directorul general HiSky.

Potrivit comunicatului, în cele nouă luni de operare, HiSky a transportat un număr total de circa 150.000 de pasageri.

HiSky este certificată ca operator aerian în Republica Moldova și România. Din Chișinău, compania operează zboruri de linie spre Dublin, Paris, Frankfurt, Milano, Cluj și Moscova.

P.

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău