VIDEO Top 10 al celor mai urâte maşini construite în ultimele decenii. Cum arată monstruozităţile

30 Dec. 2021, 15:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Dec. 2021, 15:51 // Actual //  bani.md

Probabil ţi s-a întâmplat şi ţie să întorci capul involuntar după o maşină prea viu colorată sau una super luxoasă. Specialiştii de la carVertical au realizat, recent, un clasament al modelelor pe care ai prefera să nu le vezi niciodată.

Evident, gusturile nu se discută, însă anumite modele câștigă cu siguranță topul celor mai urâte mașini din toate timpurile.

Covini C6W

Covini C6W deschide topul celor mai urâte mașini. Monstruozitatea cu 6 roți avea un motor decent de 400 de cai-putere iar roțile aveau scopul de a păstra mai bine echilibrul și de a oferi o frânare mai bună.

Totuși, design-ul mașinii nu era deloc atrăgător, având în vedere și asemănarea izbitoare cu un model produs de fabricantul italian Ferrari.

Marcos Mantis

Marcos a fost un producător britanic specializat în mașini sportive. Mașinile lor erau, în general, urâte, dar modelul Mantis a atins apogeul.

Din fericire, a fost produs doar un model, în 1968, și a fost scos din producție destul de repede. Ultima apariție a mașinii a fost în 2008, la Festivalul Vitezei.

Fiat Multipla

Produsă între 1998 și 2010, Fiat Multipla s-a dorit a fi o mașină de familie. Din păcate, doar familia Flintstone s-ar fi simțit bine într-un astfel de automobil. Cu farurile distanțate și capota alungită, Multipla părea în trafic un extraterestru printre pământeni.

De asemenea, forma sa ciudată nu era deloc prietenoasă cu legile fizicii, în special cu aerodinamicitatea.

Hyundai Tiburon

Hyundai Tiburon a avut mai multe denumiri. În Europa era cunoscut drept Hyundai Coupé, în timp ce în SUA și pe alte piețe era numit Hyundai Tiburon. Tiburon înseamnă „rechin” în spaniolă – aveau dreptate creatorii, mașina chiar seamănă cu un rechin urât.

Primele modele fabricate în 1996 au fost declarate un eșec estetic, ulterior sud-coreenii investind mult mai mult în departamentul lor de creație și depășind acest moment greu din istoria companiei.

Nissan Cube

Creatorii Nissan Cube cu siguranță nu și-au bătut capul prea mult nici în privința aerodinamicii, nici în privința frumuseții. Nu este clar ce voia să exprime producătorul japonez prin acest model, dar știm că a reușit să comită o „crimă estetică”. Mașina a fost lansată în 1998 și este produsă și în ziua de azi.

Mașina lansată pe piața din Statele Unite în 2009 a fost multă vreme ținta ironiilor americanilor. Deși a fost lansată și în Europa în 2011, din pricina „succesului” înregistrat, Nissan Cube se mai vinde doar în Japonia. Cum arată? Ca un ardei umplut.

Reliant Robin

Produsă de compania Reliant Motor Company, Robin este o monstruozitate cu trei roți. Reliant Robin arată ca o încrucișare între o mașină, o barcă și o motocicletă. A fost produsă pentru prima dată în 1973 și urma să înlocuiască modelul Reliant Regal.

Austin Allegro

Construită de British Leyland, Austin Allegro nu atrăgea privirile prea mult când a fost produsă pentru prima oară în 1973. Cifrele recente arată că mai există 198 pe drum.

Tata Magic Iris

Tata Magic Iris are o singură problemă: este făcută atât de prost, încât dacă pui frână violent riști să cazi în nas. Totul este în față: motor, pasageri. Deci, dacă nu ai marfă, s-ar putea să dai cu nasul de parbriz.

Pontiac Aztek

Pontiac Aztek este o mașină vândută exclusiv în Statele Unite. Din fericire! Se voia în anii ’90 o mașină inovativă, destinată mersului în excursii cu cortul. Dar design-ul este unul destul de nereușit și controversat. După noi, e cea mai frumoasa mașină dintre cele mai urate.

Ssang Yong Rodius

Acest model poate fi încadrat cu ușurință în topul celor mai urâte mașini realizate în ultimul deceniu. De altfel, a și fost încadrat de către specialiștii britanicii în ale autovehiculelor în TOP 100 cele mai hidoase modele.

Modelul coreean s-a dorit a fi un monovolum – crossover luxos dar și accesibil ca preț de achiziție, însă ideile stilistice care au stat la baza lui au fost vehement criticate de pasionații din lumea auto.

Weber Sportscars

Modelului Weber Sportscars i-a fost dată porecla de Faster One, adică cea mai rapidă. Aceasta a fost încercarea Elveției de a detrona Veyron-ul de pe poziția de cea mai rapidă mașină care putea fi condusă legal pe străzi, în 2008. A câștigat la categoria de cel mai prost design, cu siguranță.

Tartan Prancer

Nu este vorba despre un model de mașină propriu-zis, ci despre un prototip asamblat pentru a fi utilizat în filmul „Vacation”. Producătorii peliculei au ales însă să o promoveze folosindu-se și de acest autoturism cel puțin neobișnuit.

Tartan Prancer ar fi originară din Albania, iar ca și clasă s-ar încadra în cea a MPV-urilor. Design-ul ei atipic a împrumutat elemente de la Toyota Previa și de la Land Rover Discovery.

Potrivit carVertical, acest clasament este unul foarte dinamic, existând mereu loc pentru adăugarea unor noi modele de vehicule, care mai de care mai puțin atrăgătoare.

 

 

 

 

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală