Prețul acțiunilor la cea mai mare bancă din Moldova a „explodat”. Costă de 20 de ori mai mult față de nominal

03 Ian. 2022, 14:28
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Lupu Eduard
03 Ian. 2022, 14:28 // Bănci şi Finanţe //  Lupu Eduard

Prețul acțiunilor la cea mai mare bancă din Republica Moldova, maib a ajuns la 4000 de lei,. În urma tranzacției de astăzi au fost vândute 76 de acțiuni potrivit informațiilor Bursei de la Valori a Moldovei.

În prezent la Bursa de Valori un cumpărător vrea să cumpere 140 de acțiuni ale maib la un preț de 3800 de lei/bucata al căror preț nominal este de 200 de lei.

În prezent, valoarea contabilă a acţiunilor maib depăşeşte 5 000 de lei ($282). Acestea practic nu sunt oferite spre vânzare pe piaţa locală, întrucât acţionarii bănci vorbesc despre pregătirea activului pentru listare la o bursă din Londra, Amsterdam, Varşovia sau Bucureşti, ceea ce va determina preţul corect pentru acţiunile maib.

maib este cea mai mare bancă din Republica Moldova cu un volum al activelor de 36 de miliarde de lei. În 11 luni, banca a contabilizat un profit de 650 mil. de lei. Instituția financiară are credite acordate în sumă de 19 miliarde de lei și depozite atrase în valoare de 27,7 miliarde de lei.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău