Din ce domenii vin mentorii XY Accelerator IV. Spoiler: sunt 12 domenii

14 Feb. 2022, 12:36
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
14 Feb. 2022, 12:36 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Programul XY Accelerator IV care se desfășoară în perioada 10 martie – 10 iunie oferă posibilitatea comunicării cu 80+ mentori locali și internaționali și investiții de $10 000 per startup selectat. Pe lângă mentorii de bază Olga Melniciuc, Alex Lebedev și Traian Chivriga, printre cei 80+ mentori se numără experți în domenii precum: finances, legal, sales, product development, UX/UI și altele.

Mai jos vă prezentăm doar o parte din mentorii care vor lucra timp de trei luni (dar și după finalul programului) cu toate echipele. 

Vladimir Balaban este coproprietar al Comsales Grup, companie de inginerie industrială. Vladimir are o experiență bogată în vânzări, strategii de dezvoltare, scalarea afacerilor iar de curând, a devenit investitor în startup-uri.

Anya Abchiche este Executive Manager al Business Angels Moldova – o organizație care reunește un grup de oameni de afaceri cu experiență și manageri de top gata să investească în startup-uri aflate în stadiul incipient de dezvoltare.

Vladimir Grossu, Art Director și Fondator Doubles.studio – un studiou care face branding și packaging deja de cinci ani din cei 15 ani de experiență în domeniu. Anterior a lucrat la Ogilvy și JWT. 

Vitalii Petrosyan este un antreprenor de succes, cu o experiență de peste 8 ani în industria IT, fiind fondatorul mai multor companii IT din Armenia, Estonia, Moldova și Elveția și deține poziții de CEO și CBDO în 8 proiecte IT lansate în domenii precum Mobile Productivity, EdTech, eCommerce și Crypto.

Vitalii a dezvoltat o gamă largă de produse de succes în industria IT (în special în industria aplicațiilor mobile), iar cea mai importantă realizare a sa la moment este un produs lansat pe piața internațională, cu peste 40 de milioane de descărcări în întreaga lume. Printre domeniile sale de interes se numără EdTech, FinTech și GameT.

Eugen Boico stă în fruntea NRG Media și Publicis Moldova. Printre unele dintre cele mai vizibile proiecte ale Publicis Moldova se numără și brandul de țară Tree of Life, lansat inițial în 2014 ca brand de turism și promovat acum pentru a reprezenta Moldova și peste tot în lume. Eugen este, de asemenea, unul dintre fondatorii și membru al consiliului de administrație al Asociației COR Creative Industries din Moldova.

Polina Ceastuhina este un expert în comunicare cu 10 ani de experiență în publicitate, produse și servicii digitale, marketing și dezvoltare de brand. În prezent, Polina este șefa de marketing la Pixieset, o platformă all-in-one pentru fotografi moderni, care oferă galerii foto clienților, site-uri web, magazine online și instrumente software de management de studio.

Anton Pahotin este internet marketing expert, fondator și director creativ al agenției digitale GoSocial, creator al proiectelor populare precum Moldnet Typical Moldova, Secret Santa și Moldova Mea, și la fel este creatorul comunității de marketeri Mad Marketers.

Tudor Plăcintă este fondatorul agenției de marketing de performanță Boomerang, cu un portofoliu de peste 400 de clienți din toată lumea.

La începutul lui 2022 agenția Boomerang a primit statutul de Google Premium Partner.

Pe lângă agenția Boomerang, Tudor mai e fondator și trainer la Boomerang Academy, unde oferă cursuri și alte materiale educaționale despre Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager și multe altele.

Vlad Șuleanschi este co-fondator al Smokehouse și Taproom 27, două baruri care excelează în berea artizanală și BBQ-ul american, ambele unice pentru vremea lor. Mai recent, Vlad a devenit partener minoritar la o companie Craft Beer Brewing – Labrewtory.

Alte domenii acoperite de mentorii noștri sunt contabilitate și finanțe, domeniul juridic, vânzări, marketing, team management, UX/UI, customer service & success, investiții, digital marketing și altele. 

Fiecare companie selectată în program va primi investiții financiare în valoare de $10000+ din partea investitorilor privați din cadrul comunității BAM, precum și investitorilor internaționali, pentru acoperirea costurilor salariale, marketing și alte operațiuni, mentorat și consultanță pentru dezvoltarea afacerii.

Pentru a participa la cea de-a patra ediție a programului XY Accelerator, este necesar să completezi formularul de înregistrare

După completarea formularului de înregistrare, vei fi contactat de către partenerii programului, pentru a le oferi mai multe detalii despre compania pe care o dezvolți.

Aplicările sunt deschise până la data de 20 februarie 2022.

Pentru a fi la curent cu toate actualizările despre program, accesează pagina de facebook.

XY Accelerator powered by Tekwill este realizat cu susținerea Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și a Suediei în cadrul Proiectului „Dezvoltarea Centrului de Excelență în Domeniul TIC”, cu suportul financiar al investitorilor locali și cu susținerea inițiativei Startup Moldova. Proiectul Tekwill sprijină livrarea programului de mentorat și consultanță în cadrul acceleratorului, iar susținerea financiară în numerar este acordată de investitorii locali.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 18:52
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 18:52 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Sezonul 2025 al cireșelor aduce provocări și oportunități pentru producătorii moldoveni, în contextul unor fluctuații semnificative pe piața internațională, anunță Asociația Moldova Fruct.

Deși exporturile în volum au scăzut față de anul trecut – doar 8000 de tone față de 10.000 de tone în iunie 2024 – valoarea totală a exporturilor a crescut spectaculos, ajungând la 20 milioane de dolari, față de 13 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea cu 51,4% a prețului mediu de export a compensat pierderile cantitative.

Situația regională a influențat direct acest salt valoric. În timp ce Italia se bucură de un sezon bogat și o cerere crescută, alte țări importante producătoare, precum Grecia și Turcia, au fost afectate sever de condițiile meteo extreme din primăvară. Inclusiv recolta din Republica Moldova a fost influențată de acești factori, cu efecte asupra volumelor disponibile pentru export.

Pe lângă valoarea crescută, o schimbare notabilă este și în structura geografică a exporturilor. Dacă în 2024 84% din cireșe mergeau spre țările CSI, în 2025 ponderea a scăzut la 70%. În schimb, livrările către statele din Uniunea Europeană s-au majorat de la 16% la 28%. Printre noile piețe se numără Italia, Croația, Serbia, Bosnia și Danemarca.

Piața din România s-a remarcat printr-o evoluție spectaculoasă: în iunie 2025 au fost exportate 1666 tone de cireșe moldovenești, de aproape două ori mai mult decât în aceeași lună din 2024 (842 tone), iar valoarea acestora a crescut cu 65%.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO