UE încearcă să prevină alte crize. Vrea să obligate statele membre să-și umple depozitele pentru iarnă

18 Feb. 2022, 15:49
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Feb. 2022, 15:49 // Actual //  MD Bani

Comisia Europeană vrea să impună statelor membre UE obligaţia de a-şi umple depozitele de gaze înainte de venirea fiecărei ierni, în ideea de a creşte stocurile şi a face faţă perturbărilor de aprovizionare, potrivit unui proiect de document consultat de Reuters.

Preţurile de referinţă la gaze naturale în Europa au atins valori record anul trecut pe măsură ce livrările limitate au coincis cu o creştere explozivă a cererii odată cu relansarea economiei după pandemia de COVID-19. Preţurile rămân la un nivel ridicat şi în prezent pe fondul tensiunilor dintre Ucraina şi Rusia, principalul furnizor de gaze al Europei, transmite Agerpres.

Comisia Europeană urmează să propună, în data de 2 martie, un set de măsuri pentru a face sistemul energetic european mai rezilient în contextul unor şocuri de livrări sau al creşterilor explozive de preţuri.

„Comisia Europeană va propune o cerinţă legală pentru statele membre, astfel încât acestea să asigure un nivel minim de depozitare la data de 30 septembrie a fiecărui an”, se arată în proiectul de document consultat de Reuters.

Potrivit Executivului comunitar, este puţin probabil ca firmele să stocheze cantităţi suficiente de gaze, numai pe baza stimulentelor oferite de piaţa liberă, deoarece preţul gazelor este aşteptat să rămână la un nivel ridicat, cel puţin până la finele acestui an.

Propunerea Comisiei, care ar putea să sufere modificări înainte de publicare, îndeamnă de asemenea statele membre să stabilească un nivel minim pentru companiile care deţin facilităţi de stocare pe teritoriul lor şi precizează că guvernele pot oferi stimulente financiare pentru atingerea acestui obiectiv.

Firmele care deţin facilităţi de stocare de gaze au tendinţa de a umple depozitele în alt moment decât sezonul de termoficare de iarnă, în condiţiile în care atât preţurile angro la gaze cât şi cererea scad, de obicei, în sezonul de vară. Însă acest lucru nu s-a întâmplat şi anul trecut, astfel că în prezent gradul de umplere a depozitelor de gaze din Europa este la 32%, comparativ cu aproximativ 40% în urmă cu un an.

Uniunea Europeană importă aproximativ 90% din gazele naturale pe care le consumă, şi aproape 40% din aceste importuri vin din Rusia.

Majoritatea guvernelor statelor membre au implementat măsuri pentru a-i proteja pe consumatori de creşterea facturilor la energie, constând în reduceri de taxe şi subvenţii pentru gospodăriile cu venituri mici.

În documentul Comisiei se precizează că soluţia pe termen lung, care ar limita expunerea ţărilor pe costurile cu importurile de combustibili fosili, ar fi investiţiile în energie regenerabilă şi reducerea consumului de energie, prin renovarea căldurilor şi utilizarea unor procese industriale mai eficiente din punct de vedere energetic, aşa cum prevăd obiectivele climatice ale UE.

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău