Thailanda propune miilor de turişti ruşi blocaţi pe teritoriul său să plătească în criptomonede

10 Mart. 2022, 14:44
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
10 Mart. 2022, 14:44 // Au Bani //  MD Bani

Autorităţile din Thailanda au propus ca miile de turişti ruși afectaţi de sancţiunile impuse Moscovei pentru invazia din Ucraina să poată plăti în criptomonede şi prin sistemul de plată chinez Unionpay. Turiștii nu-și mai pot folosi cardurile, iar multe zboruri au fost suspendate după ce numeroase țări și-au închis spațiul aerian pentru avioanele rusești.

Potrivit unor informații, cel puţin 7.000 de ruşi şi de ucraineni au rămas blocaţi în Thailanda. Cei mai mulți se află în localităţi turistice precum Pattaya şi insulele Phuket şi Samui, astfel încât Autoritatea pentru Turism din Thailanda (TAT) a aprobat măsuri pentru a facilita şederea lor, scrie Digi24.

După ce companiile Mastercard şi Visa au încetat să mai funcţioneze în Rusia, mulţi turişti ruşi nu au mai putut să-şi utilizeze cardurile în Thailanda, în timp ce suspendarea zborurilor în urma conflictului armat îi afectează atât pe ruşi cât şi pe ucraineni.

În acest context, guvernatorul Autorităţii pentru Turism din Thailanda, Yuthasak Supasorn a propus o măsură prin care turiștii ruși vor putea folosi criptomonedele ca metodă de plată. Această decizie presupune încorporarea sistemului Unionpay de către hotele și alte centre.

Alte iniţiative includ exceptarea ruşilor şi ucrainenilor de la achitarea tarifelor de prelungire a vizei şi obţinerea unei cazări temporare pentru cei care nu îşi mai pot achita camera la hotel.

Potrivit agenţiei National News Bureau of Thailand, zeci de turişti sună la birourile TAT pentru a întreba despre anularea zborurilor, cazare sau modul de plată. TAT a precizat că a luat legătura cu turiştii ruşi prin aplicaţia de mobil Telegram şi prin Ambasada Rusiei din Bangkok.

Thailanda, care în februarie a redus carantina de şapte zile pentru turiştii străini vaccinaţi anti-COVID19, este una dintre principalele destinaţii pentru turiştii ruşi, ucraineni şi cei din Asia.

Ucrainenii reprezintă un mic procent din turiştii din Thailanda, însă ruşii au fost naţionalitatea cea mai numeroasă în ianuarie, cu peste 23.700 de turişti, în condiţiile în care în 2019, înainte de pandemie, numărul acestora s-a cifrat la 1,4 milioane.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII