Dronele cu care ucrainenii bagă în sperieți armata Moscovei, produse de ginerele „sultanului” Erdogan

15 Mart. 2022, 21:58
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Mart. 2022, 21:58 // Actual //  bani.md

Lucrând la kilometri în spatele liniei de front, o echipă de operatori ucraineni de drone încearcă să schimbe soarta războiului împotriva forțelor Kremlinului. Cea mai eficientă armă din arsenalul lor este drona Bayraktar TB2, produsă în Turcia. Se ridică la 160 de metri deasupra câmpului de luptă și anihilează inamicul doar cu apăsarea unui buton.

Ușoare și cu un profil mic, dronele Bayraktar sunt proiectate să evite sistemele antiaeriene și să rămână nedetectate cât mai mult timp posibil, cântărind mult mai puțin decât drona emblematică Predator din SUA. În plus, drona americană costă 30 de milioane de lire sterline, iar echivalenta turcească doar 750.000. Anvergura de 12 metri ajută drona să rămână în aer până la 30 de ore. Suficient timp pentru a-și lansa cele patru rachete ghidate cu laser. Rusia nu are drone de atac. În schimb, se bazează pe vehicule de recunoaștere pentru a-și ghida artileria, potrivit The Spectator.

Compania care produce TB2, Baykar, este condusă de Selçuk Bayraktar, în vârstă de 42 de ani. Fostul student la inginerie la MIT este căsătorit cu fiica mai mică a președintelui turc Recep Tayyip Erdoğan.

Se lucrează acum la noua dronă Akinci, care este echipată cu capacități mai mari de ascundere, tehnologie de supraveghere de top și hardware nou de contramăsuri care va împiedica încercările inamice de sparge sistemul digital al dronei, La începutul acestei luni, exact când Rusia și-a început invazia, Baykar a anunțat că a testat cu succes Akinci. Selçuk Bayraktar a promis că va fi „cel mai puternic și mai capabil de luptă UAV armat din clasa sa din lume”.

Analiștii ruși sunt, fără îndoială, îngrijorați de tehnologia roiului de drone din Turcia, care conectează un număr mare de UAV-uri letale într-un atac coordonat. Informațiile sunt transmise între drone, ceea ce înseamnă că inteligența artificială de la bord poate determina mai bine țintele, independent de un centru de comandă. Și tehnologia a fost deja dovedită împotriva forțelor susținute de Moscova. În 2020, Turcia a folosit un astfel de roi pentru a ataca depozitele siriene de război chimic și sistemele de rachete, ca răzbunare pentru moartea a 33 de soldați în apropiere de granița turco-siriană. Până acum, doar israelienii au reușit să demonstreze o tehnologie similară.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală