Produsele cu termen expirat pe rafturile magazinelor nu mai sunt niște simple excepții nefericite. Un producător autohton vinde cu bună conștiință loturi întregi de suc expirat. Concluzia se desprinde din mai multe imagini probante în care apar bonuri fiscale din diferite rețele de magazine, în care sunt indicate ziua și ora cumpărăturii, iar în toate cazurile aceeași situație – produse expirate.
Fotografiile au fost trimise pe adresa redacției noastre de un cititor care afirmă că consumă regulat și sistematic sucuri, fiind ademenit de ofertele de pe raft. Abia ajuns acasă, acesta a descoperit că sucul procurat este cu termenul de valabilitate depășit cu două săptămâni. Autorul îndeamnă consumatorii să fie mai precauți atunci când se află în compartimentul cu sucuri, dar și să analizeze cu atenție ambalajul care apare în imaginea de mai jos:
Am fi putut admite că este vorba despre o eroare umană dacă situația se înregistra într-un singur magazin, însă realitatea e mult mai tristă. Bonurile fiscale demonstrează că loturile expirate ale sucurilor sub marca comercială „Delicios” se regăsesc în mai multe supermarketuri, iar produsele au expirat încă acum câteva săptămâni.
Autorul imaginilor spune că a mers personal în diferite magazine pentru a se convinge de această rea-credință, iar în baza cecurilor adunate va depune o plângere la Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor.
Între timp, redacția noastră a expediat fotografiile serviciului de presă al instituției pentru a obține un comentariu. În solicitarea noastră i-am întrebat pe cei de la ANSA despre cum ar trebui să procedeze cumpărătorul în astfel de situații, ce face clientul cu produsul expirat achiziționat și unde depunem reclamațiile. Totodată, i-am întrebat cine se face vinovat de aceste situații și ce riscă responsabilii. Secretarul de presă al ANSA, Boris Harea, ne-a comunicat că instituția are nevoie de timp pentru a prelucra solicitarea noastră și că va reveni ulterior cu un răspuns.
Solicitați de noi, juristul companiei producătoare dă asigurări că toate produsele sunt livrate cu termen bun, iar în acest caz ar fi vorba despre o concurență neloială.
„Urmează să clarificăm situația cu rețeaua de magazine”, a mai adăugat Doina Neagu.
Am contactat telefonic și administrațiile rețelelor de magazin din imagini. Doar într-o rețea, un specialist al direcției marketing ne-a oferit un comentariu, în timp ce toți ceilalți au refuzat să explice situația.
„Magazinele noastre au un număr de telefon „linia fierbinte” pe care clienții îl apelează dacă au probleme în timpul procesului de cumpărături. Nu a existat niciun apel de la acest client. Ne pasă de reputația noastră și urmărim plângerile de pe paginile de pe Internet. Dacă apar astfel de întrebări, contactăm cumpărătorul și încercăm să rezolvăm problema în favoarea cumpărătorului”, ne-a explicat specialistul în marketing.