Dacă miercuri dimineața Serviciul Vamal raporta aproximativ câte 40 de camioane la intrare și tot atâtea la ieșirea din țară, rândurile au crescut joi. Conform informațiilor de la 7:00, pe 30 iunie, în zona de control vamal se aflau 76 de camioane care urmau să ajungă în Moldova și 56 care așteptau controale pentru a părăsi țara.
Și pe camerele de supraveghere instalate la vamă se observă mai multe TIRuri în apropiere de hotar. Numărul lor exact la ora publicării știrii nu se cunoaște.
Conform Poliției de Frontieră din România, doar pentru perfectarea actelor șoferii de camioane așteaptă circa trei ore la Galați, pe sensul de ieșire din România. Cele mai aglomerate puncte rămân a fi Sculeni, Albiți și Galați.
Totodată, amintim că zilele trecute pe rețelele de socializare au apărut secvențe video cu zeci de vehicule de mare tonaj, parcate pe acostament, în apropierea vămii. Se întâmplă în pofida faptului că autoritățile de pe ambele maluri ale Prutului anunțau acum două săptămâni că rândurile s-au diminuat.
Problema rândurilor interminabile de camioane de la vamă nu este una nouă. Transportatorii afirmă că până la război așteptau circa 48 de ore ca să le fie verificată marfa, iar după izbucnirea acțiunilor militare aceștia au ajuns să petreacă chiar și cinci zile la hotar. Mai mult, un bărbat a murit cât stătea în rând.
Anterior, Realitatea a abordat de mai multe ori subiectul. Și presa de peste Prut a vizitat punctele vamale, iar autoritățile române confirmau că nu pot schimba situația peste noapte, deoarece au infrastructura precară.
Problema părea să fie rezolvată după discuția dintre Natalia Gavrilița și omologul său de la București, Nicolae Ciucă. Oficialii au decis introducerea vămuirii comune, iar transportatorii confirmau pentru Realitatea la mijlocul lui iunie că rândurile s-au diminuat, dar încă persistau anumite probleme la Giurgiulești.