O însoțitoare de bord care lucrează de peste un deceniu pentru gigantul german al aviației civile susține, într-un interviu acordat Business Insider, că situația Lufthansa este critică.
„Nu m-am confruntat în toată cariera mea cu un haos cum am văzut în ultimele săptămâni. Pe scurt, Lufthansa este în pragul colapsului”, afirmă însoțitoarea de zbor, sub protecția anonimatului. „Dacă lucrurile continuă așa, tot sistemul se va prăbuși ca un castel de cărți de joc și nu cred că compania poate rezolva problemele prea curând. Iar aceste probleme sunt auto-provocate. În timpul pandemiei, linia aeriană a făcut reduceri masive în ceea ce privește pregătirea însoțitorilor de zbor”.
Printre altele Lufthansa a suspendat cursurile de „împrospătare” pe care trebuie să le urmeze personalul – ca urmare, numeroși însoțitori de zbor nu mai au permise valabile, și deci nu pot lucra. Acest factor s-a combinat cu noi infectări cu COVID-19 și cu un volum crescut de muncă pentru însoțitorii de zbor care încă au permise valabile.
Stewardesa care a vorbit cu Business Insider spune că, din aceste motive, turele suplimentare – când trebuie să înlocuiască colegi care sunt indisponibili – s-au dublat în ultima perioadă.
„Nici măcar nu mă mai pot baza pe zborurile unde sunt desemnată dinainte să lucrez de către Lufthansa. Deseori mă urc în avion la prima oră a dimineții și nu știu care va fi ultimul zbor de pe tura mea sau cât timp voi petrece în avion”, spune însoțitoarea de zbor. „Viața mea personală pur și simplu nu mai există”. „Rezultatul: întârzieri, anulări, o mulțime de pasageri furioși, iar problemele lor continuă și după ce s-au îmbarcat. Din cauza crizei de personal, sunt probleme nu doar la check-in și la controalele de securitate, dar și cu serviciile de la bord. Uneori nu e destulă mâncare sau nu e deloc mâncare. În cursul unui zbor recent, pasagerii au venit să ne întrebe dacă a mai rămas ceva de mâncare.”
Această situație, consideră ea, a fost cauzată doar de decizii proaste luate la vârful companiei aeriene.
În replică, Lufthansa a spus că întreaga industrie este afectată de probleme și că face tot posibilul pentru a recruta personal. Referitor la suspendarea cursurilor, compania spune că decizia a fost luată pe baza situației din timpul pandemiei și a estimărilor privind creșterea.
Lufthansa este a doua companie din Europa după numărul de pasageri. Până în 1994 a fost deținută de statul german, ulterior fiind privatizată. În timpul pandemiei, guvernul de la Berlin i-a oferit un ajutor financiar de 9 miliarde de euro – ajungând astfel să dețină 20% din companie.