Prețul gazului crește ca pe drojdii. Moldovagaz ar putea cere din nou majorarea tarifului

26 Iul. 2022, 11:40
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
26 Iul. 2022, 11:40 // Actual //  bani.md

În dimineața zilei de 26 iulie, prețul miei de metri cubide metan la hubul gazier TTF a atins nivelul de 1950 USD, cu 3,6% mai mare față de cotația anterioară. Acest lucru ar putea genera din nou o majorare de tarif pentru populație.

Ultima dată Moldovagaz s-a adresat cu o solicitare la ANRE de majorare a tarifului la 28,41 de lei (cu TVA) pentru metrul cub față de 24,45 de lei (cu TVA) cât cerea anterior.

Ulterior ANRE a venit cu proiectul de decizie în care se spune că tariful pentru consumatorii casnici va fi de 22,26 de lei (cu TVA) cu 19,4% mai mult față de tariful actual,.

Președintele Moldovagaz, Vadim Ceban susține că tarifele la gaz pentru consumatorii casnici pe care urmează să le aprobe ANRE nu vor acoperi cheltuielile companiei pentru achiziția, transportul dar și distribuția metanului, susține președintele Moldovagaz.

Moldovagaz afirmă că neajustarea tarifelor la gaz au dus la devieri financiare de 2,5 miliarde de lei.

În prezent, consumatorii casnici achită 18,62 de lei pentru metrul cub de gaz consumat.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală