Gigantul de fast-food Domino’s Pizza părăsește Italia. Au fost închise ultimele magazine

10 Aug. 2022, 18:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
10 Aug. 2022, 18:00 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Ultimele magazine ale Domino’s Pizza din Italia au fost închise după ce firma care își opera punctele de vânzare din țară a depus faliment, scrie BBC.

Deținătorul de franciză ePizza SpA a fost lovit de pandemie, potrivit Bloomberg. Vestea ieșirii din țară a gigantului fast-food a fost sărbătorită de unii utilizatori ai rețelelor de socializare.

EPizza SpA a depus pentru prima dată faliment la începutul lunii aprilie, după ce a fost afectată de restricțiile legate de coronavirus.

Compania a mai spus că se confruntă cu o concurență tot mai mare, deoarece restaurantele tradiționale au început să livreze pizza.

Ca parte a procesului de faliment, firma a primit protecție față de creditorii săi timp de 90 de zile. Cu toate acestea, această protecție a luat sfârșit luna trecută.

Începând cu 2020, compania gestiona direct 23 de puncte de vânzare în Italia și alte șase magazine au fost administrate prin sub-francizare, potrivit documentelor de faliment.

În comparație, Marea Britanie și Irlanda au peste 1.200 de magazine, ceea ce o face cea mai mare piață Domino’s din Europa.

Cel mai mare lanț de pizza din lume are peste 18.300 de magazine în peste 90 de piețe internaționale la nivel global, majoritatea fiind administrate ca francizați.

Când a intrat în Italia în urmă cu șapte ani, Domino’s și-a propus să iasă în evidență față de producătorii tradiționali de pizza din țară, cu un serviciu cuprinzător de livrare la domiciliu și un meniu distinctiv, care include topping-uri în stil american precum ananasul.

Cu toate acestea, s-a confruntat cu o concurență din ce în ce mai acerbă în timpul pandemiei, deoarece restaurantele locale s-au înscris la platforme de livrare de alimente precum Deliveroo și Just Eat.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII