Un pușcăriaș a imitat la telefon un miliardar și i-a furat 11 milioane de dolari din cont

18 Oct. 2022, 10:00
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Oct. 2022, 10:00 // Actual //  MD Bani

Telefoanele de contrabandă sunt obiecte foarte valoroase pentru deținuți, dar în mâinile lui Arthur Lee Cofield, care execută o condamnare de 14 ani pentru jaf armat într-o închisoare de maximă siguranță din statul american Georgia, un telefon mobil a valorat 11 milioane de dolari, potrivit procurorilor federali, scrie The New York Times.

Din închisoarea aflată la 70 de kilometri de Atlanta, Cofield a sunat la Corporația Charles Schwab în iunie 2020 și s-a dat drept Sidney Kimmel, un miliardar de 94 de ani din industria fashion care a produs filme precum „Moneyball”, „United 93” și „Crazy Rich Asians”.

Cofield a vorbit cu un reprezentant al companiei ca să deschidă un cont curent. După ce pușcăriașului i s-a spus că are nevoie de un act de identitate și o factură la utilități, un alt conspirator i-a trimis pe telefon o poză cu permisul de conducere al lui Kimmel și una cu o factură, potrivit procurorilor.

Cofield a fost atât de convingător la telefon încât a reușit să convingă gigantul din domeniul serviciilor financiare să transfere 11 milioane de dolari din contul lui Kimmel unui comerciant de metale prețioase din Idaho pentru a achiziționa 6.106 monede de aur.

Deținutul a folosit telefonul de contrabandă pentru a angaja o firmă privată de securitate care să transporte monedele cu un avion închiriat. După ce monedele de aur au fost livrate, Cofield l-a contactat pe proprietarul unei vile cu șase dormitoare și un teren împădurit de peste 5.000 de metri pătrați și i-a oferit 4,4 milioane de dolari.

Cu ajutorul complicilor, Cofield a plătit un avans de 720.000 de dolari în bani lichizi și restul, tot cash, mai târziu. Directorul unității în care era închis Cofield a spus că deținutul este „un individ perspicace și inteligent care ar putea să îți fure milioane [de dolari]”.

Cofield, în vârstă de 31 de ani, a fost acuzat că a conspirat pentru a comite fraudă bancară, de furt de identitate și spălare de bani și a pledat nevinovat.

Anumite detalii despre schema lui Cofield rămân neclare: documentele nu explică de ce Kimmel a fost ținta deținutului și nu se știe cum infractorul, care se confruntă și cu acuzații de tentativă de omor într-un caz separat, a reușit să facă rost de un telefon despre care procurorii spun că a fost ascuns în celula sa din închisoare.

Purtătoarea de cuvânt a Departamentului de Corecții din Georgia a spus că în 2022 au fost confiscate în jur de 5.600 de telefoane de contrabandă.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău