(VIDEO) Bogdan Pleșuvescu, președintele Victoriabank: Vom rămâne o bancă dedicată tuturor tipurilor de clienți

24 Oct. 2022, 15:26
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
24 Oct. 2022, 15:26 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Președintele Victoriabank, Bogdan Pleşuvescu, este un profesionist cu peste 20 de ani de experiență în management şi o vastă expertiză în domeniul comercial şi al afacerilor. În cadrul unui interviu special pentru Realitatea.md, Bogdan Pleșuvescu a discutat despre schimbările majore implementate în ultimii patru ani, lansarea noilor produse digitale, strategia de dezvoltare pentru următorii trei ani și aportul României la acest proces.

„Vom rămâne în continuare o bancă dedicată tuturor tipurilor de clienți, cu un focus mai mare pe dezvoltarea portofoliilor de clienți în zona de întreprinderi mici și mijlocii”, menționează președintele Victoriabank.

Strategia de dezvoltare a băncii pentru perioada 2022-2024 a fost realizată cu suportul experților din România.

„Este mult mai ușor să transformi o bancă atunci când lucrezi cu cineva care a lucrat, care a trăit, care a simțit deja modelul către care tinzi. Din acest considerent, ne-a fost mult mai ușor să aducem experți de la Banca Transilvania, să lucreze cot la cot cu colegii din Republica Moldova”, a mai adăugat Bogdan Pleșuvescu.

Cu ajutorul experienței colegilor de peste Prut, Victoriabank a reușit să implementeze conceptul de „human banking”, construind un brand cu angajatori umani, deschiși pentru noi experiențe și, cel mai important, pentru tineri – oferindu-le oportunitatea de a-și dezvolta cariera profesională în Republica Moldova, ci nu în alte țări.

B.C. „Victoriabank” S.A. este prima bancă comercială din Republica Moldova, înființată în anul 1989, la Chișinău. Se numără printre primele 3 bănci din Republica Moldova după valoarea activelor.

În continuare, vă invităm să vizionați ediția integrală a interviului.

[bzplayer youtube=”https://youtu.be/pbce-2cVj8Y” muted=”false”]

„Acest proiect este realizat cu sprijinul Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova. Conținutul acestui material nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.”

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII