Tesla a redus prețurile cu până la 9% pentru Model 3 și Model Y în versiunile de bază care se vând în China, pe fondul cererii mai ponderate care se înregistrează pe cea mai mare piață auto din lume, inversând astfel un curent de creșteri de prețuri pregnant vizibil în industrie.
Reducerile de prețuri, postate ieri pe website-ul din China al gigantului producător de mașini electrice, sunt primele pe care Tesla le face în China în acest an și vin după ce luna trecută Tesla a început să aibă oferte limitate pentru cumpărătorii care au optat pentru produsele sale de asigurare, potrivit Reuters.
Acțiunile Testa au scăzut ieri cu 4,9%, la $203,9 per acțiune.
Reducerea de prețuri vine și în contextul în care CEO-ul Tesla, Elon Musk, a spus săptămâna trecută că „o recesiune” este pe cale să se întâmple în China și în Europa, iar Tesla a anunțat că nu va atinge ținta de livrări pentru acest an. Musk a spus analiștilor că în acest trimestru cererea este puternică și că se așteaptă ca Tesla să rămână „rezistentă la recesiune”.
Anul trecut Tesla a redus prețurile în China într-un efort de a fi mai competitivă în țară, în timp ce în Statele Unite, cea mai mare piață a sa, producătorul EV a crescut prețurile pe parcursul anului trecut ca urmare a creșterii costurilor materiilor prime. Potrivit Reuters, vânzările din China au crescut în septembrie cu 2.5%, sub estimarea de 3.3% și mai puțin de jumătate din creșterea înregistrată în luna august, de 5.4%.
Producătorul american și câțiva rivali chinezi au crescut prețurile de câteva ori de anul trecut, însă Tesla și-a ajustat prețurile frecvent, reflectând de fiecare dată subvențiile primite de la guvern. În prezent Tesla este pe locul al treilea în China, după BYD Motor și SAIC-GM-Wuling, și este singurul jucător străin din top 15 publicat de China Passenger Car Association.