Școala lui Kanye West, care percepe o taxă de 15.000 de euro pe an, s-a închis brusc

27 Oct. 2022, 15:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
27 Oct. 2022, 15:15 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Donda Academy, controversata școală privată fondată de Kanye West la începutul acestui an, s-a închis brusc, scrie presa internațională.

Închiderea aparent bruscă vine pe fondul consecințelor continue din recentele comentarii antisemite ale lui West, care în această săptămână au determinat Adidas să înceteze parteneriatul cu rapperul devenit om de afaceri.

Hollywood Unlocked a declarat că a primit un e-mail trimis părinților studenților Academiei Donda, în care se spunea că „la discreția fondatorului nostru, Academia Donda se va închide imediat pentru restul anului școlar 2022-2023”. The Times of London a spus că e-mailul a fost trimis de directorul școlii, Jason Angell. Capturile de ecran ale e-mailului au circulat și online.

West a părut să confirme vestea într-o postare pe Instagram, ștearsă de atunci, adresată lui Jason Lee, CEO al Hollywood Unlocked, care a fost primul care a raportat pe e-mail, scrie Business Insider.

„Iată influența pe care o cauți”, a spus West în postarea ștearsă. „Școala mea este închisă”.

Potrivit Hollywood Unlocked, Angell spune în e-mailul său că școala intenționează să se redeschidă în septembrie 2023, adăugând că „avem încredere că cercetătorii noștri vor continua să avanseze ca inovatori creativi, influenți și lideri academicieni ai următoarei generații”.

Academia Donda, o școală neacreditată, cere părinților să semneze acorduri de nedezvăluire înainte ca elevii să se alăture, a raportat Rolling Stone. Are aproximativ 100 de studenți, dintre care jumătate beneficiază de burse finanțate de West și prietenii săi.

Elevii de la școala de 15.000 de dolari pe an poartă uniforme realizate de Balenciaga și brandul propriu al rapperului, Yeezy.

Echipa sa de baschet, care a recrutat câțiva dintre cei mai buni jucători de liceu din SUA, a purtat și uniforme de designer. TMZ a raportat miercuri că echipa a fost exclusă dintr-un turneu prestigios din cauza comentariilor fondatorului său.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII