Separatiștii din stânga Nistrului au furat locomotive și vagoane de milioane de la CFM

01 Nov. 2022, 15:39
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Nov. 2022, 15:39 // Actual //  bani.md

Regimul de la Tiraspol a confiscat locomotive și vagoane în sumă de 173 milioane de lei, potrivit unui document al CFM intrat în posesia portalului zonadesecuritate.md.

În 2021, Parlamentul Republicii Moldova a inițiat o comisie de anchetă privind modul de gestionare a Căii Ferate în care s-a făcut o revizuire a patrimoniului feroviar național din care face parte și cel din regiunea transnistreană.

Comisia a stabilit că în regiune au rămas 13 locomotive, iar pe lângă asta în partea stângă a Nistrului au rămas stocuri în valoare de 42,2 milioane de lei (p. 14 din raport.), iar active circulante au rămas în valoare de 46,862 milioane de lei.

Întreprinderea de stat Calea Ferată a Moldovei ce a administrat toată infrastructura feroviară din regiune timp de 12 ani după conflict. Astfel, tranzitul feroviar, exportul și import  prin regiune erau controlate în totalmente de Chișinău. Totul până în 2004. În urma tensiunilor din vara acelui an, când, pe fonul vandalizărilor şcolilor româneşti din regiune, a fost blocată şi calea ferată ce unea nordul şi sudul Republicii Moldova. Acele evenimente au stat la baza creării ilegale a unei întreprinderi clonă a Căii Ferate din Moldova ce absorbit tot patrimoniul deținut în regiune.

În prezent regiunea din stânga Nistrului este izolată. Împinse de război, autoritățile ucrainene se decid să rupă orice legătură cu regiunea separatistă susținută de Federația Rusă și aruncă în aer podul feroviar care leagă regiunea transnistreană a R. Moldova de Ucraina, făcând imposibilă circuitul de mărfuri prin regiune. La cinci luni de la distrugerea podului feroviar a fost repus în funcțiune segmentul de cale ferată Basarabeasca – Beryzino, regiunea Odesa.

 

Realitatea Live

16 Apr. 2025, 16:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
16 Apr. 2025, 16:41 // Actual //  Ursu Victor

lucrăm la alternativele tehnice ca acest scenariu să nu se întâmple, a declarat ministrul Energiei, Dorin Junghietu, solicitat să comenteze posibila revenire la achiziția curentului de la Cuciurgan, în condițiile în care autoritățile nu au întreprins nimic pentru suplinirea instalarea capacităților suplimentare la Chișinău.

Într-o intervenție la Rlive, Parlicov a declarat că, în lipsa instalării surselor suplimentare de generare electrică, singura variantă viabilă pe termen scurt este reînnoirea contractului cu Cuciurgan, centrală aflată sub controlul regimului separatist de la Tiraspol.

„Decizia Comisiei pentru Situații Excepționale din 16 ianuarie prevedea clar instalarea unei turbine pe gaz și a unor motoare cu ardere internă, totalizând 100 MW. Tehnic, este posibil. Finanțarea putea veni din partea Uniunii Europene. Dar nu s-a făcut absolut nimic”, a declarat Parlicov. Potrivit acestuia, inacțiunea autorităților pune în pericol independența energetică a țării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | ADUNAREA GENERALĂ A MEMBRILOR ACI MOLDOVA
NO COMMENT | ADUNAREA GENERALĂ A MEMBRILOR ACI MOLDOVA
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European