Ikea, cel mai mare retailer de mobilier din lume, a decis să lanseze un fond social cu o valoare de 10 milioane de euro şi de asemenea să ofere angajaţilor reduceri mai mari de preţuri la achiziţiile din magazine, în ideea a-şi ajuta salariaţii să facă faţă creşterii costului vieţii, transmite Reuters.
Ingka Group, care deţine cea mai mare parte a magazinelor Ikea, inclusiv cele din Europa, principala piaţă a grupului, a precizat că fondul social îi va sprijini pe angajaţii care se confruntă cu cele mai mari dificultăţi financiare pe parcursul anului fiscal care se va încheia în luna august 2023.
„Fiecare ţară din cadrul Ingka Group va oferi sprijin angajaţilor care ar putea avea nevoie de asistenţă financiară, de exemplu, pentru a-şi plăti facturile la electricitate sau costurile pentru locuinţă”, a informat compania suedeză într-un comunicat de presă publicat joi.
În prezent nu se cunoaște care este suma de care va beneficia fiecare angajat.
De asemenea, firma care are aproximativ 170.000 de angajaţi în 31 de ţări a informat că va dubla reducerile de preţuri, până la 30%, oferite salariaţilor la cumpărarea de alimente de la restaurantele din cadrul magazinelor Ikea, precum şi pentru mai mult de 2.000 de produse care permit realizarea de economii la energie precum becuri.
„Criza costului vieţii afectează în mod serios foarte mulţi oameni. Vrem să fim în măsură să ne sprijinim angajaţii în această perioadă”, a informat retailerul.”
Companiile din întreaga Europă au început să implementeze măsuri pentru a-şi ajuta angajaţii să facă faţă costurilor la alimente şi energie pe parcursul iernii.
Grupul suedez Ingka este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deţin şi operează Ikea în baza unor acorduri de franciză cu Inter Ikea Systems BV. Grupul Ingka are trei domenii de activitate: Ikea Retail, Ingka Investments şi Ingka Centre. Grupul Ingka este un partener strategic în sistemul de franciză Ikea, operând 378 de magazine Ikea în 30 de ţări.