Comisia Europeană va propune un mecanism de corecție a prețului la gazul natural

10 Nov. 2022, 17:54
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
10 Nov. 2022, 17:54 // Actual //  MD Bani

Comisia Europeană va propune vineri ţărilor UE un coridor de preţ destinat să limiteze creşterea explozivă a preţului gazelor naturale. Potrivit Reuters, nu va fi vorba de un plafon strict precum cel solicitat de multe state membre, au declarat mai multe surse din apropierea acestui dosar.

Uniunea Europeană este profund divizată când vine vorba de plafonarea preţului gazului, în condiţiile în care aproximativ 15 ţări cer diferite versiuni ale unui astfel de mecanism de intervenţie pe piaţă, în ideea de a diminua preţurile în contextul unei crize energetice fără precedent care alimentează o inflaţie record. Însă Germania, cea mai mare economie din blocul comunitar, Ţările de Jos dar şi Executivul comunitar sunt de părere că un plafon de preţ riscă să îi descurajeze pe furnizori şi de asemenea ar elimina stimulentele pentru o scăderea consumului de gaz.

Potrivit unui diplomat european din apropierea discuţiilor, Comisia Europeană le-a spus statelor membre că un plafon în sens strict impus asupra preţului de referinţă de la TTF, principala piaţă europeană pentru tranzacţiile futures cu gaze naturale, ar eşua în a diminua preţurile într-un mod structural şi, în acelaşi timp, ar ridica numeroase riscuri juridice şi la adresa aprovizionării.

„Riscurile sunt mai mari decât beneficiile”, a dezvăluit diplomatul european citat de Reuters.

La rândul său, un oficial european a precizat că Executivul comunitar va profita de o reuniune cu uşile închise a ambasadorilor statelor membre la UE, care va avea loc vineri, pentru a-şi prezenta punctul de vedere cu privire la un „mecanism de corecţie a pieţei”, echivalentul unui „coridor de preţ” cu privire la TTF.

„Nu pui în pericol securitatea aprovizionării prin impunerea unui preţ fix, mai mic decât cel de pe piaţă, într-un moment în care suntem într-o competiţie globală pentru gaze lichefiate. Creezi un coridor în limitele căruia preţurile ar urma să evolueze, în speranţa că astfel va fi redusă volatilitatea”, a spus oficialul care a dorit să îşi păstreze anonimatul, citat de Reuters.

Comisarul european pentru Energie, Kadri Simson, a declarat miercuri că Executivul comunitar va prezenta, vineri, statelor membre, „elementele cheie ale mecanismului de corecţie a preţului”, urmând ca ulterior să vină şi cu o „propunere legislativă completă”.

În replică, o serie de ţări membre, precum Polonia şi Belgia, care solicită de mult un instrument eficient pentru o reducere semnificativă a preţurilor, s-au declarat nemulţumite de propunerea Comisiei, subliniind că nu se ridică la înălţimea plafonului pe care îl doresc.

Miniştrii europeni ai Energiei se vor reuni în data de 24 noiembrie în speranţa că vor putea aproba mai multe politici care să răspundă la criza energetică, inclusiv prin urgentarea eliberării autorizaţiilor necesare pentru construcţia de capacităţi regenerabile, demararea achiziţiilor comune de gaze în UE şi pentru a lucra asupra unui nou preţ de referinţă la gaze.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală