Urmează să se facă un raport de audit al Aeroportului Chișinău și urmează să va decide în privința taxei de 9 euro, a declarat ministrul Finanțelor, Dumitru Budianschi la tribuna Parlamentului.
„Această taxă de 9 euro la aeroport a fost introdusă pentru finanțarea investiției or, investitorul a preluat, la concesionare, pe nedrept. Urmează să fie făcută o analiză și un raport de audit a situației financiare a aeroportului și se va decide ce se va face cu această taxă”, a explicat Budinaschi.
În prezent, taxele de la Aeroportul Chișinău per pasager se ridică la 25 de euro, care include și taxa de 9 euro, care a fost mărul discordiei și condiția companiilor low-cost ca să vină în Republica Moldova.
Taxele aeroportuare mari împiedică operatorii low-cost din UE să vină în Republica Moldova. Or, în țările vecine operatorii low-cost operează curse spre diferite destinații la prețuri care variază între 15 – 30 de euro. RyanAir a avut mai multe tentative de a veni în Republica Moldova, dar a refuzat din cauza taxelor mari.
Specialiștii susțin că politica de preţuri a unei companii low-cost diferă de cea a unei companii de linie. Costurile per fotoliu pentru un kilometru sunt calculate în funcţie de capacitatea avionului, nivelul de ocupare a locurilor din fiecare cursă, dar şi de taxele aeroportuare. Astfel, pentru a fi cât mai eficiente, aceste curse sunt efectuate pe distanţe cuprinse între două şi trei ore de zbor, cu aeronave a căror capacitate minimă e de 150 de locuri.
În data de 23 noiembrie Aeroportul Chișinău a intrat în administrarea statului în urma deciziei Curții de Apel care este executorie.