Budapesta, întunecată și mohorâtă din cauza lipsei de iluminat decorativ, respinge turiștii

24 Dec. 2022, 05:00
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
24 Dec. 2022, 05:00 // Actual //  bani.md

Budapesta poate pierde venituri serioase din cauză că cel mai faimos bulevard al capitalei, strada Andrássy, nu a fost împodobită cu luminile obișnuite de Crăciun.

Potrivit analiștilor, orașul cu o atmosferă festivă a atras o mulțime de turiști în ultimii ani, care au cheltuit foarte mult în perioada sărbătorilor. În timpul crizei energetice problema iluminatului decorativ a fost rezolvată nu numai în străinătate, dar și în alte orașe ungare, însă Budapesta este considerată de mulți ca fiind mohorâtă și întunecată, potrivit televiziunii publice ungare M1.

Decorațiuni uriașe de brad, lumini sclipitoare și mulțimi – Piața Dósa Nádor din Debrețin este o adevărată atracție turistică în perioada sărbătorilor. „Este uimitor, am venit din Budapesta nu să ne mai clătim şi noi ochii, la Budapesta nu am văzut așa ceva, însă aici, la Debreţin, este cu adevărat foarte frumos”, a spus un trecător.

Centrul oraşului Debreţin a fost decorat încă de la începutul lunii decembrie, dar şi Piaţa Domului din Seghedin este luminată și așteaptă vizitatorii: după lăsarea întunericului, piața este scăldată de lumini. Șiruri de lumini leagă bradul central de Crăciun de casele de lemn amplasate pe marginea pieței.

Pe strada Andrássy din Budapesta copacii și felinarele au fost iluminate în fiecare an în această perioadă. Acum, însă, nu s-a întâmplat la fel. Aşa cum nici principala intersecție a orașului Pesta, Oktogon, situată la intersecția dintre Bulevardul Nagykörút (Grand Boulevard) și Bulevardul Andrássy din Budapesta, nu a fost decorată de Crăciun în acest an. Primaru general Gergely Karácsony a decis că capitala vrea să facă economii la iluminatul decorativ din cauza cheltuielilor mari la utilităţi. Conform calculelor Primăriei Generale, astfel vor economisi 28 de milioane de forinţi în bugetul insituţiei de 400 de miliarde de forinţi.

Tramvaiul de Advent din Miskolc poartă cu el pe parcursul traseului un model de turtă dulce la exterior și este iluminat cu un şirag de becuri în timpul sărbătorilor. Aşa a fost şi cu tramvaiul de Advent împodobit și luminat în spiritul Crăciunului din Budapesta. Dar doar până anul trecut. Anul acesta, capitala a făcut economii chiar şi prin renunţarea la împodobirea tramvaiului de Advent.

Din exterior, acest tramvai nu este deloc festiv anul acesta. Iar în interior a fost decorat cu doar câteva ghirlande mici. „Primarul general cheltuie mult mai mult pe consultanții săi decât economisește pe iluminatul decorativ”, a declarat pentru televiziunea M1 analistul principal al Insitutului XXI. Század (Secolul XXI), Ervin Nagy, care a menţionat că în spatele deciziilor lui Gergely Karácsony se află necugetarea și inconsecvența, deoarece lipsa iluminatului decorativ are un efect negativ şi asupra turismului, de exemplu.

„În astfel de situaţii trebuie să ne gândim întotdeauna – și aceasta este cea mai mare problemă – ce efecte indirecte are lipsa iluminatului decorativ asupra turismului, ospitalității și altor lucruri. Portivit criticilor primarului, aceste decizii sunt necugetate, nu sunt calculate şi nu se bazează pe niciun studiu de impact”, a spus analistul.

Portalul pestisracok.hu a scris încă în urmă cu doi ani despre faptul că primarul general are 40 de consilieri care sunt plătiți fiecare cu 30 de milioane de forinţi pe lună. Dar de atunci această sumă tot a crescut.

Ziarul ungar „Magyar Nemzet” a solicitat de multe ori Primăriei Generale prezentarea datelor de interes public. Din aceste date a rezultat că în ultimii ani salariile consilierilor primarului general au crescut cu 50%, dar a existat şi un consilier care a beneficiat de creşeteri salariale de 100 la sută. Cu alte cuvinte, capitala alocă mai mult pentru consilieri în fiecare lună decât economisește cu iluminatul decorativ de Crăciun. (Rador)

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:03 // Actual //  bani.md

iute Moldova este onorată să anunțe că a obținut distincția Silver Award for Excellence la categoria Inclusive Communication & Diversity Management în cadrul prestigiosului Romanian PR Award 2024. Iute Moldova a fost premiată pentru susținerea campaniei naționale de educație financiară „Generația Inteligenței Financiare”, dezvoltată în parteneriat cu BDR Associates Moldova și Junior Achievement Moldova.

Această campanie a fost un pas semnificativ în promovarea alfabetizării financiare în rândul copiilor și tinerilor din Republica Moldova, cu o atenție deosebită pentru incluziune. Activitățile au deschis noi oportunități pentru grupurile vulnerabile, cum ar fi copiii cu dizabilități, prin materiale educaționale accesibile și metode de învățare adaptate.

„Premiul obținut reprezintă mai mult decât o recunoaștere – este o confirmare a faptului că împreună cu partenerii noștri putem contribui la crearea unei generații mai bine pregătite pentru provocările financiare ale viitorului. Ne angajăm să continuăm aceste eforturi și să extindem impactul proiectelor noastre, investind în educația financiară ca o prioritate pe termen lung,” a declarat Sergiu Sobuleac, CEO iute Moldova.

Pe parcursul campaniei, iute Moldova a sprijinit inițiative care au inclus elaborarea manualelor financiare în Braille, oferind copiilor cu deficiențe de vedere acces la informații esențiale și traducerea videoclipurilor animate în limbajul semnelor, care au fost integrate în școli pentru a sprijini copiii cu deficiențe de auz. Distincția obținută în cadrul Romanian PR Award, competiție ce promovează excelența în comunicare, subliniază impactul pe care astfel de inițiative îl pot avea asupra comunității.

„Vom rămâne dedicați în a susține proiecte care fac diferența. Împreună cu partenerii noștri, ne propunem să construim o cultură a inteligenței financiare, astfel încât toți copiii să aibă șansa unui viitor mai sigur,” a adăugat Sergiu Sobuleac.

Despre iute Moldova: Compania iute Moldova este parte a iute Group, companie Fintech Estoniană, prezentă în patru țări europene: Moldova, Albania, Macedonia și Bulgaria. iute Moldova, cea mai rapidă instituție de creditare nebancară din Republica Moldova, este prima companie de microfinanțare ce pune la dispoziția clienților o rețea de bancomate cardless, precum și posibilitatea de asigurare a creditelor în caz de accident. Strategia reputațională și de suport clienți iute Moldova a fost și rămâne a fi concentrată pe digitalizarea tuturor serviciilor oferite, cea mai rapidă metodă de creditare în condiții personalizate fiind aplicația mobilă Myiute. Dincolo de activitățile de finanțare, iute Moldova este implicată activ în dezvoltarea comunității prin activități de caritate și suport civic.

Despre Romanian PR Award: aflată la cea de-a 22-a ediție, Romanian PR Award este cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice. Proiectul a reușit să atragă parteneri prestigioși, nume marcante ale breslei, promovând standarde etice și performanță în PR. Competiția este organizată de Forum for International Communications, organizație non-guvernamentală care, alături de parteneri din sectorul privat și public, implementează din 2017 Carta Diversității din România.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău