Proiectul de reabilitare a tronsonului de cale ferată ”Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești” este în plin proces de realizare și sunt respectați termenii și standardele de calitate, anunță Calea Ferată a Moldovei.
Lucrările au început în luna noiembrie și sunt executate de o firmă din Kazahstan. În cadrul acestui proiect urmează să fie reabilitați peste 233 km de cale ferată, iar odată cu finalizarea lucrărilor- lucru preconizat în anul 2025, va fi posibilă eliminarea restricțiilor de greutate și viteză.
Asta înseamnă că trenurile de marfă vor putea circula cu până la 90 km/h, iar în cazul transportului de pasageri, viteza va crește până la 120 km/h.
Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 113 milioane de euro. Banii au fost împrumutați de la Banca Europeană de Investiții și Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare.
„Acum lucrăm intens cu Comisia Europeană și cu băncile finanțatoare pentru a promova un proiect ambițios de reabilitare a coridorului de la Căinari cu nordul țării și astfel vom avea un întreg coridor de tranzit într-o stare bună, fără limitări de viteză. (…) Am avansat în discuțiile cu partenerii polonezi privind achiziția a până la 1000 de vagoane cerealiere produse în Polonia, care ar urma să fie finanțate în cadrul acordului de credit suveran între Polonia și Republica Moldova. Urmează să găsim soluții și pentru înnoirea flotei de locomotive de manevră, avem nevoie de vreo 25-30 de asemenea locomotive”, declara anterior directorul CFM, Oleg Tofilat.