Rusia a pierdut jumătate din tancurile sale bune, dar care ar fi pericolul major pentru ucraineni

16 Feb. 2023, 06:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Feb. 2023, 06:00 // Actual //  Lupu Eduard

Rusia a pierdut aproximativ jumătate din cele mai bune tancuri din anul de când a invadat Ucraina și se chinuie să le înlocuiască, a declarat miercuri think tankul Institutul Internațional pentru Studii Strategice (IISS), în timp ce Kievul se pregătește să primească tancuri de luptă moderne din Occident, relatează Reuters. Problema intervine, însă, dacă Rusia va hotărî să folosească avioanele de luptă, care sunt în mare parte intacte și nefolosite.
Dar Moscova și-a păstrat forțele aeriene în mare parte intacte și le poate desfășura activ în următoarea fază a războiului, a declarat Institutul Internațional de Studii Strategice (IISS).

În raportul său anual militar, un instrument cheie de referință pentru experții în apărare, IISS a spus că ratele de pierdere pentru unele dintre cele mai moderne clase de tancuri din Rusia au ajuns la 50%, forțând-o să se bazeze pe modele mai vechi din epoca sovietică.
„Ei produc și reactivează nici pe departe suficiente (tancuri, n.r.) pentru a compensa acele rate de pierdere. Flota lor blindată actuală de pe front are aproximativ jumătate din dimensiunea cât era la începutul războiului”, a declarat pentru Reuters Henry Boyd, cercetător la IISS. El a estimat că Rusia a pierdut între 2.000 și 2.300 de tancuri, iar Ucraina până la 700.

Ucraina are promisiuni pentru aproximativ 100 de tancuri occidentale moderne, inclusiv tancuri american Abrams, germane – Leopard german și britanice – Challenger, ale căror capacități depășesc cu mult modelele rusești mai vechi.

„Aceasta se poate traduce prin acțiuni mai puțin agresive și mai puțin încrezătoare ale tancurilor (rușilor), deoarece echipajele sunt mai preocupate de nivelul de amenințare care le este prezentat”, a spus Boyd.

De altfel, evaluarea ministerului britanic al apărării de miercuri dimineață subliniază problemele industriei militare rusești, spunând că declarațiile vicepreședintelui Consiliului de Securitate, Dmitri Medvedev, care cere creșterea producției de tancuri denotă faptul că liderii ruși de rang înalt sunt probabil conștienți de faptul că producția industrială militară a statului devine o slăbiciune critică.

Mai mult, expertul militar Ruslan Puhov, directorul Centrului pentru Analiza Strategiilor și Tehnologiilor de la Moscova, tancurile Abrams pe care armata americană le va furniza Ucrainei sunt mult mai bune decât orice tancuri pe care le are Rusia.

Rusia și-a păstrat mare mare din avioanele de luptă și ar putea să le folosească

Expertul aerospațial IISS Douglas Barrie a declarat că Rusia și-a păstrat forța aeriană în mare parte nevătămată, operând la distanță din cauza apărării antiaeriene ucrainene eficiente și a unei oferte insuficiente de rachete tactice aer-sol cu ​​rază scurtă de acțiune.

Dar el a spus că Rusia ar putea căuta să folosească puterea aeriană în mod mult mai activ și poate să își asume mai multe riscuri pentru a lovi orice concentrare de forțe ucrainene la sol.

„Una dintre provocări dintr-o perspectivă ucraineană este dacă trebuie să respingă o forță terestră semnificativă rusă și să-și grupeze propriile forțe… rămân vulnerabili la atacurile aeriene. În acel moment, rușii ar putea decide că vor accepta pierderi mai mari doar pentru a provoca pierderi și mai mari de cealaltă parte”, a spus el.

La un an de război, Rusia a fost împinsă în mare parte a teritoriului pe care l-a capturat inițial, dar încă ocupă parțial patru regiuni din sudul și estul Ucrainei. Kievul avertizează de săptămâni întregi despre o nouă ofensivă rusă.

Miercuri, Rusia a declarat că a spart două linii de apărare fortificate ucrainene pe frontul de est.

Dar secretarul american al Apărării, Lloyd Austin, a declarat marți, la Bruxelles, că SUA nu văd ca Rusia să își înmulțească numărul de aeronave ca înaintea unei operațiuni aeriene împotriva Ucrainei.

„În ceea ce privește dacă Rusia își masează sau nu aeronavele pentru un atac aerian masiv, în prezent nu vedem asta. Știm că Rusia are un număr substanțial de aeronave în inventar și multe capacități rămase”, a spus el. „De aceea am subliniat că trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a obține Ucrainei cât mai multe capacități de apărare aeriană posibil.”

Barrie a mai spus că sancțiunile occidentale îngreunează capacitatea Rusiei de a-și umple stocurile de arme ghidate care se bazează pe microprocesoare importate.

El a mai spus că ritmul de dezvoltare a ultimei generații de arme nucleare a Rusiei a fost lent, în ciuda laudelor președintelui Vladimir Putin cu privire la capacitățile Moscovei și a amenințărilor sale repetate de a recurge la arme nucleare pentru a apăra ceea ce el consideră a fi teritoriu rus.

Ben Barry, expert în războaie terestre la IISS, a spus că este sceptic că Rusia ar putea face progrese majore.

„Evaluarea mea este că va fi dificil să concentreze suficientă forță credibilă și competentă pentru a-i împinge mult pe ucraineni”, a spus el.

În același timp, a spus el, „nu este clar pentru mine că Kievul are suficientă putere de luptă pentru a scoate rapid forțele ruse… Ne putem aștepta la încă un an sângeros”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

28 Apr. 2024, 19:09
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Apr. 2024, 19:09 // Actual //  Lupu Eduard

Specialiştii au stabilit că aeroportul din judeţul Galaţi va avea o suprafaţă de 250 de hectare, la care se va adăuga o zonă rezervată pentru investiţii publice de aproximativ 115 hectare.

„Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.

Autorităţile au mai anunţat că aeroportul va prelua din identitatea oraşului, prin amenajarea unei zone de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării din Galaţi. Aeroportul va fi construit după un concept ecologic, cu multă vegetaţie pe faţade şi la interior, şi cu tehnologii de ultimă generaţie, pentru un consum redus şi emisii poluante cât mai scăzute. Totodată, va fi singurul aeroport din România cu un spaţiu expoziţional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziţii şi vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale.

Conform proiectului, Aeroportul Internaţional Galaţi-Brăila este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafaţă desfăşurată de 28.500 de mp, şi un terminal cargo, cu o suprafaţă de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficienţă maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porţi de îmbarcare. Pista de decolare şi aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timişoara şi Constanţa.

„Practic, pe această pistă vor putea decola şi ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanţare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitaţia pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Judeţean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiţii, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a precizat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Specialiştii au inclus în proiect numeroase echipamente, sisteme şi instalaţii precum panouri fotovoltaice, instalaţii inteligente de iluminat, staţii de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere şi analiză video pe bază de inteligenţă artificială (detecţia bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greşit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezenţă umană sau vehicul), echipament de ultimă generaţie de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porţi automate de verificare a cărţilor de îmbarcare şi sistem de automatizare a zonei tehnice”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău