Interzicerea mașinilor pe benzină și motorină provoacă nemulțumiri în UE. Mai multe state se opun

16 Feb. 2023, 08:26
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Feb. 2023, 08:26 // Actual //  bani.md

Planul de intezicere a producției de vehicule cu motoare pe benzină și motorină până în anul 2035, provoacă revoltă la nivelul Uniunii Europene. Parlamentul European a aprobat proiectul de reglementare care încurajează producția de vehicule electrice în vederea reducerii la zero a emisiilor de dioxid de carbon. Începând cu anul 2035, autoritățile nu vor mai permite decât vânzarea autovehiculelor electrice noi.

Regulamentul adoptat de Parlamentul European care va duce, în final, la scoate din circulație mașinile cu propulsate de motoare cu benzină și motorină va intra în vigoare în anul 2035. Începând cu anul 2035, autoritățile nu vor mai permite decât vânzarea autovehiculelor electrice noi.

Măsura a provocat reacții în rândul statelor europene, care nu sunt de acord cu oprirea producției de vehicule cu ardere internă. Guvernul Italiei a condamnat planul Parlamentului European și avertizează că va bloca iniţiativa în Consiliul Uniunii Europene, unde este necesară unanimitate.

„Este o decizie nebunească, cu o serie de efecte negative, o decizie luată împotriva industriei şi a angajaţilor italieni şi europeni, cu avantaje totale pentru companiile şi interesele chineze. Este vorba de ideologie, de ignoranţă sau de rea-intenţie? Noi, sper că la nivelul întregului Guvern, vom încerca să ne opunem sau cel puţin să reuşim amânarea”, a declarat Matteo Salvini, vicepremier şi ministru al Infrastructurii şi Transporturilor, conform postului SkyTG24.

Parlamentul European a decis marţi, cu 340 de voturi pentru şi 279 împotrivă, că în Uniunea Europeană nu vor mai putea fi fabricate maşini dotate cu motoare pe ardere internă. Măsura intră în vigoare începând cu anul anul 2035.

Opoziția germană nu susține politica europeană

În decizia pe care a adoptat-o, Parlamentul European nu a ţinut cont nici de obiecţiile Germaniei. Oficialii de la Berlin au cerut includerea posibilităţii fabricării în continuare a motoarelor cu ardere internă pe bază de biocombustibili, carburanţi sintetici sau hidrogen.

Formaţiunea Uniunea Creştin-Democrată/Uniunea Creştin-Socială (CDU/CSU) se opune iniţiativei, iar eurodeputaţii săi au votat împotriva planului. De asemenea, Partidul Liber-Democrat (FDP, liberal), membru al coaliţiei care susţine guvernul cancelarului Olaf Scholz, nu este de acord cu iniţiativa.

„Doar în Germania lucrează 600.000 de oameni în industria motoarelor cu tehnologie de combustie internă, iar locurile lor de muncă sunt expuse riscurilor”, a afirmat politicianul Jens Gieseke (CDU).

El a avertizat asupra riscurilor pentru producţia de autovehicule în Germania şi în Europa, catalogând iniţiativa drept „absurd”, conform site-ului Tagesschau.de. Politicianul a avertizat că sunt promovate vehiculele electrice iar prima consecință va fi că producția de baterii electrice va fi mutată în Statele Unite sau Canada.

Germania acuză UE de politici împotriva autovehiculelor

Hubert Aiwanger, ministrul Economiei din landul Bavaria, a acuzat Parlamentul European şi Guvernul Olaf Scholz de „politici împotriva autovehiculelor”. În opinia sa, măsurile Uniunii Europene par să neglijeze acţiunile stricte în industria aeronautică sau maritimă.

„În realitate, interzicerea motoarelor cu ardere internă nu are obiectivul eliminării dioxidului de carbon din traficul auto. Ideologii sunt preocupaţi cu eliminarea maşinilor şi descurajarea mobilităţii individuale. Nu există altă explicaţie pentru faptul că motoarele ecologice cu ardere internă, propulsate cu biocombustibili sau carburanţi sintetici, sunt eliminate, iar hidrogenul este blocat de politicienii ecologişti şi de Guvernul federal. Cu toate acestea, maşinile pur electrice nu vor fi suficiente pentru a menţine peste 40 de milioane de autoturisme în circulaţie în Germania”, a avertizat Hubert Aiwanger.

Decizia adoptată de Parlamentul European are la bază o inițiativă legislativă a Comisiei Europene. Această măsură va trebui aprobată în aceeaşi formă și de Consiliul Uniunii Europene. Dacă nu va fi aprobată în aceeaşi formă, proiectul va trebui modificat.

Realitatea Live

10 Apr. 2025, 17:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Apr. 2025, 17:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Casa italiană de modă Prada a ajuns la un acord pentru achiziționarea brandului rival Versace de la holdingul american Capri Holdings, într-o tranzacție evaluată la 1,375 miliarde de dolari, sumă care include și datoriile Versace, potrivit agenției Reuters.

Tranzacția unește două dintre cele mai mari nume din moda italiană, consolidând astfel poziția Italiei pe piața globală a luxului. Acordul vine într-un moment de reconfigurare a industriei, unde marii jucători își consolidează portofoliile pentru a face față competiției internaționale intense.

„Ne propunem să ducem mai departe moștenirea Versace, să celebrăm și să reinterpretăm estetica sa îndrăzneață și atemporală”, a declarat Patrizio Bertelli, președintele Consiliului de Administrație al Prada.

Achiziția va permite formarea unui conglomerat italian cu o cifră de afaceri estimată la aproximativ 6 miliarde de euro, ceea ce îl va poziționa ca un jucător competitiv față de giganții francezi LVMH și Kering, relatează agenția AFP.

Versace a fost fondat în 1978 de către Gianni Versace, devenind rapid un simbol al opulenței și nonconformismului. După asasinarea creatorului în 1997, conducerea artistică a fost preluată de sora sa, Donatella Versace. În martie 2025, aceasta a anunțat că părăsește funcția de director creativ al casei de modă.

Prada, la rândul său, a fost fondată în 1913 și este condusă în prezent de Miuccia Prada. Aproximativ 80% din companie se află încă în proprietatea familiei Prada.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU