Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Regulamentul care stabilește expres autoritățile responsabile și mecanismele pentru îndeplinirea sarcinilor legate de certificare, supraveghere și aplicare a normelor în cazul furnizorilor de servicii de navigație aeriană.
Astfel, furnizarea serviciilor de navigație aeriană va avea loc în condiții de maximă siguranță, la cele mai înalte standarde de calitate.
În acest sens, proiectul hotărârii de Guvern prevede armonizarea cadrului normativ național cu standardele UE în materie de certificare și supraveghere a entităților cu atribuții de management al traficului aerian și furnizorilor de servicii de navigație aeriană.
În prezent, taxele de la Aeroportul Chișinău per pasager se ridică la 25 de euro, care include și taxa de 9 euro, care a fost mărul discordiei și condiția companiilor low-cost ca să vină în Republica Moldova.
Taxele aeroportuare mari împiedică operatorii low-cost din UE să vină în Republica Moldova. Or, în țările vecine operatorii low-cost operează curse spre diferite destinații la prețuri care variază între 15 – 30 de euro. RyanAir a avut mai multe tentative de a veni în Republica Moldova, dar a refuzat din cauza taxelor mari.
Specialiștii susțin că politica de preţuri a unei companii low-cost diferă de cea a unei companii de linie. Costurile per fotoliu pentru un kilometru sunt calculate în funcţie de capacitatea avionului, nivelul de ocupare a locurilor din fiecare cursă, dar şi de taxele aeroportuare. Astfel, pentru a fi cât mai eficiente, aceste curse sunt efectuate pe distanţe cuprinse între două şi trei ore de zbor, cu aeronave a căror capacitate minimă e de 150 de locuri.
În data de 23 noiembrie Aeroportul Chișinău a intrat în administrarea statului în urma deciziei Curții de Apel care este executorie.