VIDEO Primul Lamborghini hibrid are patru motoare și 1.015 cai putere

31 Mart. 2023, 05:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
31 Mart. 2023, 05:45 // Actual //  Lupu Eduard

Celebrul producător auto italian deschide o nouă eră în istoria sa de 60 de ani, lansând primul supercar hibrid plung-in, Lamborghini Revuelto.

Noul model, al cărui preț nu a fost dezvăluit, are un motor de 12 cilindri pe benzină și trei motoare electrice. Cele două sisteme de propulsie însumează 1.015 cai putere, relatează CNN.

Hibridul plug-in promite senzații variind între zgomot puternic și silențios – meniul include 13 moduri de conducere. La viteze mici, propulsia este complet electrică, iar în regim de condus agresiv folosește toată puterea motorului V12 și a motoarelor electrice. Lamborghini Revuelto va atinge o viteză maximă de 350 km/h, conform specificațiilor producătorului.

Compania italiană fondată în 1963 a acordat o atenție acestui proiect: totul e nou la această mașină, inclusiv motorul cu ardere internă, dezvoltat special pentru Revuelto.

Și amplasarea motorului e diferită. În trecut, puterea motoarelor modelelor Lamborghini V12, începând cu Countach, era trimisă în partea din față, iar transmisia era între cele două locuri. De aici, puterea era redirecționată prin arborii de transmisie către roțile din spate sau, la multe modele mai noi, către toate cele patru roți.

Revuelto are transmisia poziționată în spatele motorului pentru a face loc bateriilor. Acest aranjament neobișnuit a rezolvat o problemă importantă: a permis mașinii ca, în ciuda acumulatorilor grei, să păstreze o distribuție optimă a greutății. Astfel, 44% din greutatea mașinii este preluată de roțile din față, iar 56% revine celor din spate.

Puterea motorului pe benzină, laolaltă cu cea furnizată de un motor electric, este transmisă doar la roțile din spate prin intermediul unei transmisii cu opt trepte. Alte două motoare electrice furnizează putere pentru roțile din față, oferind un sistem 4×4. Motoarele independente dedicate roților din față permit vectorizarea cuplului – furnizarea unei puteri diferite pentru fiecare roată pentru virarea optimă și tracțiune.

Noile hibride Revuelto și Huracan vor fi asamblate pe aceeași linie de producție, a spus Winkelmann. În prezent, acestea sunt construite pe linii separate din aceeași fabrică. Noile supermașini vor împărți, de asemenea, mai multe piese comune decât până acum, dar această „înfrățire” nu va reduce mult costul impus de tehnologia hibrid.

În schimb, SUV-ul Urus, produs într-un volum mai mare decât mașinile de viteză, va fi construit în continuare într-o fabrică separată.

Winkelmann a mai spus că spațiul câștigat prin asamblarea pe aceeași linie a modelelor hibrid ar putea fi folosit pentru construirea următorului model Lamborghini, o mașină electrică așteptată în 2028. Este vorba de o platformă cu patru locuri, nu de un supercar; cu actuala tehnologie a acumulatorilor, un supercar 100% electric nu este posibil, întrucât bateriile ar fi prea grele.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

03 Mai 2024, 09:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Mai 2024, 09:51 // Actual //  Lupu Eduard

De la un profit de 29 miliarde de dolari în 2021, înainte de izbucnirea războiului din Ucraina, gigantul energetic rus Gazprom a ajuns în 2023 la pierderi totale de 6,9 miliarde de dolari, din cauza pierderii exporturilor pe piața europeană ca sancțiune pentru declanșarea războiului de către Moscova.

Gazprom a anunțat joi că a trecut pe o pierdere netă de 629 de miliarde de ruble (6,9 miliarde de dolari) în 2023, aceasta fiind prima sa pierdere anuală în mai bine de 20 de ani, pe fondul scăderii comerţului cu gaze naturale cu Europa, cândva principala sa piaţă de vânzare, transmite CNBC.

Rezultatele evidenţiază declinul dramatic al Gazprom, care de la prăbuşirea Uniunii Sovietice a fost una dintre cele mai puternice companii ale Rusiei, adesea folosită ca pârghie pentru a rezolva disputele cu vecinii săi, precum Ucraina şi Republica Moldova Moldova.

Analiştii se aşteptau la un profit net de 447 de miliarde de ruble, potrivit agenţiei de presa Interfax.

Conform analizei Reuters, a fost prima pierdere anuală a Gazprom de la sfârşitul anilor 1990/începutul anilor 2000, când Alexei Miller, un aliat al preşedintelui Vladimir Putin, a preluat compania în 2001.

Pierderea Gazprom din 2023 a urmat unui profit net de 1.200 miliarde de ruble în 2022.

Compania, cu sediul în prezent la Sankt Petersburg, a înregistrat pierderi mari la sfârşitul anilor 1990, după ce a acumulat datorii în valută, umflate în ruble de criza financiară din 1998.

Acţiunile Gazprom la Moscova au scăzut cu aproximativ 3,3% în urma publicării rezultatelor.

Exporturile de gaze ale Rusiei către Europa, cândva piaţa sa primară de export, s-au redus din cauza consecinţelor politice ale conflictului din Ucraina, în timp ce Gazprom, care deţine monopolul conductelor de gaze în străinătate, a fost cea mai tangibilă victimă a sancţiunilor occidentale.

Gazprom a fost, de asemenea, implicată într-un program amplu de aducere a gazelor naturale în gospodăriile locale.

Compania a declarat joi că a înregistrat o pierdere netă de 364 de miliarde de ruble din vânzări în 2023, în contrast cu un profit de 1.900 miliarde de ruble în 2022.

Veniturile sale totale au scăzut la 8.500 miliarde de ruble anul trecut, de la 11.700 miliarde de ruble în 2022.

Profitul de bază, sau câştigul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare (EBITDA), a scăzut la 618,38 miliarde de ruble anul trecut, de la 2.790 miliarde de ruble în 2022, conform calculelor Reuters.

„EBITDA pe întregul an, de 7,2 miliarde de dolari, a fost cel mai rău din ultimii 22 de ani, de când compania a raportat 7,6 miliarde de dolari în 2002”, a declarat Ronald Smith, de la agenţia de brokeraj BCS Global Markets din Moscova.

Potrivit calculelor Reuters, livrările de gaze naturale ale Gazprom către Europa au scăzut cu 55,6%, până la 28,3 miliarde de metri cubi, în 2023. Gazprom nu şi-a publicat propriile statistici de export de la începutul anului 2023.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău