Brandurile de lux ar putea beneficia de o creștere semnificativă a cererii în destinații precum Dubai, Singapore și Coasta de Aur a Australiei, pe măsură ce începe revigorarea turismului chinezesc în străinătate, potrivit Business of Fashion.
Dacă prima fază a recuperării industriei de turism din China a constat în zboruri pe distanțe scurte către orașe care au oferit oamenilor alinare imediată după trei ani de izolare, a doua fază este un proces mai subtil. Încă motivați de nevoia de evadare după ridicarea restricțiilor impuse din cauza pandemiei COVID-19, chinezii din regiunea continentală încep să călătorească mai departe, dar în principal în Asia-Pacific, adesea către destinații familiare.
În timp ce Hong Kong a devenit accesibil pentru chinezii de pe continent încă de la sfârșitul anului trecut, iar Japonia a fost o destinație populară în special în sezonul cireșilor înfloriți de luna trecută, agenția chineză de turism Trip.com a identificat și Thailanda, Singapore, Australia și Coreea de Sud ca fiind unele dintre cele mai solicitate destinații de către călătorii chinezi în luna martie.
Într-un sondaj realizat de McKinsey în aceeași lună, 40% dintre călătorii chinezi au declarat că își doresc ca următoarea lor călătorie să fie internațională.
Însă abia de acum înainte sau din a doua jumătate a anului destinațiile cu pricina vor vedea un număr mai mare de vizitatori, a declarat Institutul de Cercetare a Turismului de la China Outbound (COTRI). Acesta prognozează 110 milioane de călătorii în străinătate din China continentală în acest an, ceea ce reprezintă doar două treimi din traficul din 2019.
Rutele din China spre Orientul Mijlociu, în special prin operatorul de zbor cu pavilionul Emiratelor Arabe Unite, Emirates Airlines, se revigorează rapid, potrivit unui raport Barclays care prognozează că turiștii chinezi vor stimula vânzările de lux în Orientul Mijlociu în acest an.
Înainte de pandemie, turiștii chinezi au generat aproximativ 10-15% din vânzările de lux din Dubai, estimează nota. “Zborurile zilnice au fost reluate din Guangzhou începând cu 1 februarie, din Shanghai începând cu 1 martie și din Beijing începând cu 15 martie. În continuare există zboruri foarte limitate către Europa și credem că Emiratele Arabe Unite sunt o destinație alternativă atractivă în următoarele luni pentru călătorii chinezi”, a declarat analistul Barclays, Yasmin Clark, într-o notă.
Turismul din Dubai caută proactiv să atragă călătorii chinezi, iar în Emiratele Arabe Unite turiștii chinezi pot intra fără viză.
Emiratele au o relație puternică cu China, a declarat John Zhang, reprezentantul UAE pentru Camera de Comerț Internațională din Shanghai. Aceasta a ajutat turiștii chinezi să se simtă bineveniți și în siguranță acolo într-un moment în care tensiunile geopolitice cu SUA și cu unele țări europene au crescut.
“Emaar a lansat recent un cartier chinezesc în Dubai Mall, cu Haidilao și alte branduri chinezești faimoase”, a spus Zhang. Colosalul mall, unde Balenciaga, Balmain și Burberry sunt prezente alături de alte zeci de branduri de lux, a semnat un acord cu portofelul digital Alipay de la Alibaba în 2018 pentru a deveni și mai atractiv pentru turiștii chinezi.
În Arabia Saudită învecinată, noul parteneriat al autorității locale de turism cu Unionpay, furnizorul dominant de carduri chineze, a dus, de asemenea, la o creștere a interesului din partea călătorilor chinezi, aceștia simțindu-se mai bine primiți.
În plus, Orientul Mijlociu oferă monumente impresionante și experiențe noi turiștilor chinezi, în timp ce cumpărăturile pot fi făcute eficient sub acoperișul megamall-urilor la fel de mari cum sunt cele din China; la fel sunt scala și estetica facilităților de agrement – dintre care cele mai căutate sunt parcurile acvatice.