O putere mondială umple visteria de război a lui Putin: 20 de miliarde de dolari au ajuns în Rusia

17 Aug. 2023, 09:39
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Aug. 2023, 09:39 // Actual //  bani.md

Într-un moment în care piețele internaționale sunt bulversate de consecințele declanșării războiului din Ucraina de către Rusia în februarie 2022, India a reușit să-și dubleze importurile din această țară controversată. Datele recente arată că importurile Indiei din Rusia au crescut semnificativ în perioada aprilie-iulie 2023, ajungând la 20,45 miliarde de dolari. Această mișcare surprinzătoare este considerată a fi rezultatul unor decizii economice complexe și al schimbărilor geopolitice în desfășurare.

Odată cu impunerea de sancțiuni din partea Occidentului asupra Rusiei în urma acțiunilor sale din Ucraina, multe dintre piețele internaționale, precum cele financiare, energetice și alimentare, au fost afectate. Cu toate acestea, India, o putere mondială cu un PIB în creștere de 2,66 trilioane de dolari în 2022, a găsit oportunități în acest context. În pofida sancțiunilor impuse Moscovei, India a sporit importurile sale din Rusia, în special în ceea ce privește petrolul și îngrășămintele.

Rusia a devenit a doua cea mai mare sursă de import pentru India în primele patru luni ale acestui an fiscal, înlocuind alte parteneri comerciali din cauza accelerației transporturilor de petrol și îngrășăminte din Rusia. Această mișcare strategică a Indiei a contribuit la alimentarea cu resurse esențiale visteria mașinii de război a președintelui rus Vladimir Putin, în contextul în care alte piețe s-au restrâns din cauza sancțiunilor.

Un alt element important în această ecuație este reducerea prețului petrolului rusesc, care a devenit mai atractiv pentru India în comparație cu alte opțiuni de pe piață. Importurile de petrol rusesc au avut parte de o creștere semnificativă în acest context.

Pe de altă parte, datele arată că importurile din alte țări majore, precum China, Statele Unite și Emiratele Arabe Unite, au scăzut în aceeași perioadă. Aceste schimbări subliniază reconfigurarea comerțului internațional și adaptarea țărilor la noile circumstanțe geopolitice.

În ciuda acestei creșteri semnificative a importurilor din Rusia, exporturile Indiei către alte destinații majore au înregistrat scăderi, ca o consecință a contextului economic global incert. Cu toate acestea, țara a înregistrat creșteri în ceea ce privește exporturile către Marea Britanie, Olanda și Arabia Saudită.

În final, această evoluție a comerțului exterior al Indiei subliniază abilitatea țării de a se adapta la schimbările geopolitice și economice, căutând surse alternative de aprovizionare într-un mediu global instabil.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală