Scântei la întâlnirea dintre fermieri și ministrul Bolea: Vrem moratoriu pentru calcularea penalităților și dobânzilor

18 Aug. 2023, 09:37
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Aug. 2023, 09:37 // Actual //  bani.md

Ieri, într-o ședință tensionată, Consiliul Asociației Forța Fermierilor a avut o întrevedere cu viceprim-ministrul și ministru al agriculturii și industriei alimentare, Vladimir Bolea unde s-a discutat despre sprijinul necesar pentru fermierii afectați de dificultățile recente din sectorul agricol. Discuțiile au dezvăluit o serie de preocupări majore și au pus în evidență diferențele de percepție dintre fermieri și autorități.

Fermierii prezenți la ședință au ridicat problema alocării întârziate a compensațiilor și livrării de motorină din România. Ei și-au exprimat îngrijorarea că acest sprijin, deja limitat, nu va ajunge la fermieri mai devreme de luna octombrie. În plus, a fost subliniat că solicitarea de sprijin financiar adresată Uniunii Europene în contextul situației din Ucraina încă rămâne fără răspuns, chiar dacă a fost formulată cu întârziere în iunie 2023. Această întârziere a creat nemulțumiri și mai mari în rândul fermierilor, întrucât aceștia consideră că solicitarea ar fi trebuit formulată cu mult mai devreme.

Subiectul central al discuției a fost introducerea unui moratoriu de cel puțin 3 luni pentru calcularea penalităților și dobânzilor de întârziere, precum și pentru evitarea executării silite și a procedurilor de insolvență în cazul fermierilor care se concentrează asupra culturilor de cereale și oleaginoase. Fermierii argumentează că această măsură nu necesită resurse financiare din bugetul de stat și ar putea oferi un răgaz esențial pentru fermierii micro, mici și mijlocii înainte ca prețurile la cereale să se stabilizeze. Fermierii au prezentat date concrete care arată că situația financiară a acestora este precară în contextul prețurilor reduse și al crizelor multiple care au afectat sectorul agricol.

Pe parcursul discuțiilor, membrii Consiliului Asociației Forța Fermierilor au observat că domnul ministru nu pare să înțeleagă pe deplin gravitatea situației fermierilor mici și mijlocii. Fermierii au remarcat că domnul ministru se bazează pe date neveridice privind recolta culturilor de primă grupă și operează cu cifre eronate referitoare la cheltuielile per hectar de grâu, ignorând un studiu internațional comandat chiar de Ministerul Agriculturii.

În contextul tensiunilor și al dificultăților cu care se confruntă fermierii, Asociația Forța Fermierilor a cerut ministrului să organizeze în săptămânile următoare o întâlnire cu prim-ministrul pentru a discuta în detaliu situația și nevoile sectorului agricol. Aceștia susțin că momentul actual este crucial pentru a decide dacă statul va interveni în sprijinul fermierilor adevărați sau va privilegia interesele unui grup restrâns de jucători de pe piața agricolă.

Asociația Forța Fermierilor a subliniat că este dispusă să colaboreze pentru găsirea unor soluții viabile și constructive, însă a avertizat că, în lipsa unor măsuri concrete și a unei dialog constructiv, fermierii sunt hotărâți să recurgă la proteste și acțiuni mai dure în viitorul apropiat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală