Programul guvernamental 373, cel mai avantajos pentru afacerile mici și mijlocii. Ce oportunități oferă

18 Aug. 2023, 09:44
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Aug. 2023, 09:44 // Actual //  bani.md

Programul guvernamental „373” se profilează ca un îndemn pentru dezvoltare afacerilor în Republica Moldova. Acest program inovator, reflectă nu doar un set de măsuri, ci o viziune amplă pentru viitorul economic al țării. Asemenea unui caleidoscop, fiecare cifră din numele său – „373” – dezvăluie o parte din complexul puzzle al dezvoltării economice și al sprijinirii antreprenoriatului.

Prin acest Program se dorește de a stimula transformarea Republicii Moldova într-o economie modernă și europeană. Acest demers nu se limitează doar la teorie, ci aduce substanță prin subvenționarea dobânzilor la credite. Aceasta nu doar că reduce povara financiară a antreprenorilor, dar creează și un mediu atractiv pentru investiții, asigurând oportunități pentru dezvoltarea afacerilor într-un cadru sustenabil.

Astfel, este vorba afaceri pentru tineri, care au o componentă financiară nerambursabilă în sumă de 200 de mii de lei și un credit în sumă de 1,7 milioane lei. Pentru femeile care vor să facă afaceri se oferă o finanțare nerambursabilă de 165 de mii de lei pentru investiții de scară mică și servicii de dezvoltare a afacerii destinat eficientizării investițiilor. Moldovenii care muncesc în străinătate își pot lansa afaceri în cadrul Programului PARE 1+1. Statul oferă o finanțare nerambursabilă de 250 de mii de lei la inițierea unei afaceri și de 500 de mii de lei pentru afacerile deja în derulare. În cadrul Programului de ecologizare a IMM-urilor, transformarea digitală a companiei și inovații digitale se oferă suport financiar nerambursabil (grant) în mărime de până la 500 de mii de lei. În cadrul Programului de retehnologizare și eficiență energetică a întreprinderilor mici și mijlocii statul acordă grant de 2 milioane de lei, iar pentru utilaj 1,5 milioane de lei. Pentru creșterea competitivității la export, statul oferă 600 de mii de lei.

În spatele cifrelor și a formulării tehnice, programul aduce în prim-plan și o dimensiune umană. Cifrele – 3, 7 și 3 – ascund ideea de creștere, atât a ratei dobânzii, cât și a oportunităților, dar și a perioadei de grație. Acestea sunt mai mult decât simple cifre; sunt baze solide pentru construirea viitorului și a unei economii cu adevărat performante.

Prin „373”, se creează un climat propice inovării și dezvoltării, iar antreprenorii devin protagoniștii acestei povești economice. Faptul că programul cere o contribuție de 10% din suma investiției de către antreprenori nu doar că sporește angajamentul acestora, ci și semnalează o relație de parteneriat între stat și sectorul privat.

Pe lângă subvenționarea creditelor, programul pune accent pe dezvoltarea sectorului privat prin facilitarea accesului la resurse financiare. Nu doar că sprijină antreprenorii consacrați, dar oferă și o mână de ajutor pentru tinerii și femeile antreprenori, care pot crea surse de venit și o dinamică economică aparte în țară.

Prin eforturi concertate, programul promovează cooperarea între diverse părți interesate, creând astfel un ecosistem favorabil antreprenoriatului și dezvoltării economice. Nu doar că se susține sectorul privat, ci se deschid și uși pentru colaborarea eficientă dintre diferitele instituții și sectoare economice.

Programul „373” nu este doar un simplu set de măsuri economice; este un ghid către o Moldovă mai puternică și mai independentă economic. În spatele sunt cifre cu o puternică semnificație, dar și dorința reală de a crea o țară cu o economie robustă, prosperă și bine integrată în contextul european.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală