Seria de Sesiuni de Vară a Podcastului Impact: Explorarea Propagandei și Comunicării Moderne

29 Aug. 2023, 11:30
 // Categoria: Social // Autor:  bani.md
29 Aug. 2023, 11:30 // Social //  bani.md

Într-o inițiativă captivantă pentru toți cei interesați de subiecte legate de propagandă, comunicare și impactul acestora asupra societății, echipa Podcastului Impact vă invită la a doua sesiune de vară, o serie de întâlniri interactive desfășurate pe parcursul mai multor zile. Evenimentul promite să ofere o perspectivă complexă și interactivă asupra unor subiecte actuale și provocatoare.

În fiecare seară, începând cu 29 august și până pe 1 septembrie 2023, de la ora 20:00 (ora Kievului), te așteptăm să ni te alături pe platforma Zoom pentru a explora teme variate și relevante.

29 august 2023 (marți) – Umorul ca mijloc de combatere a propagandei În prima seară, Maria Zubareva ne va ghida printr-o discuție plină de umor despre cum umorul poate fi utilizat ca instrument pentru a contracara propagandă. Această întâlnire va fi susținută în limba rusă, dar va beneficia de traducere simultană în limba engleză.

30 august 2023 (miercuri) – Influențarea și contracararea propagandei: contextul moldovenesc A doua seară va fi condusă de Petru Macovei, care va explora modul în care propaganda influențează societatea și cum poate fi contracarată, cu accent pe contextul din Republica Moldova. Acest eveniment va avea loc în limba rusă, dar va fi tradus simultan în limba engleză.

31 august 2023 (joi) – Propaganda și dezinformarea în timp de război În a treia seară, Tatiana Ivanova va aborda subiectul propagandei și dezinformării în timpul conflictelor armate, aducând în discuție provocările și implicațiile acestora. Discuția va fi în limba rusă, cu traducere simultană în limba engleză.

1 septembrie 2023 (vineri) – Care sunt motivațiile consumului de podcasturi? Ultima seară va fi dedicată motivațiilor care stau în spatele consumului de podcasturi, cu Iulia Belikova ca gazdă. Această întâlnire va fi în limba engleză, dar va beneficia de traducere simultană în limba rusă.

Fiecare seară va include o prelegere captivantă, dar și o sesiune de discuții și întrebări cu lectorii. Participarea la întâlniri și discuții este deschisă, iar pentru a vă alătura, puteți folosi platforma Zoom.

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 15:47
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 15:47 // Actual //  Ursu Victor

Producătorii auto chinezi precum BYD și Chery rescriu regulile competiției globale, dezvoltând modele noi într-un ritm dublu față de rivalii occidentali și cucerind piețele internaționale cu o viteză fără precedent. Potrivit unei investigații Reuters, constructorii auto chinezi reușesc să lanseze un model complet nou în doar 18 luni – comparativ cu cei 5-10 ani necesari în Europa sau SUA – ceea ce le oferă un avantaj competitiv major într-o perioadă de transformări rapide în industria auto, notează Reuters.

Un exemplu grăitor este Chery, care în doar șase săptămâni a reconfigurat complet SUV-ul Omoda 5 pentru piața europeană, adaptându-l pentru drumurile sinuoase și exigențele de viteză din Vest. „Așa ceva este imposibil la un producător european”, a declarat Riccardo Tonelli, inginer-șef la Chery, care a lucrat anterior în industria auto din Italia.

BYD, cel mai mare constructor auto din China, este considerat de experți o amenințare strategică pentru giganții mondiali, datorită structurii sale integrate: compania produce intern majoritatea componentelor și are o forță de muncă de 900.000 de angajați. Cultura muncii intensă, cu zile de 12 ore, 6 zile pe săptămână, permite o accelerare masivă a proiectării și producției.

Rezultatele nu s-au lăsat așteptate. În 2024, atât BYD, cât și Chery și-au majorat vânzările globale cu aproximativ 40%, în timp ce Tesla a înregistrat primul declin anual, pe fondul lipsei unor modele noi și controverselor generate de comportamentul politic al lui Elon Musk.

Piața chineză, odinioară dominată de companii străine, a fost preluată rapid de giganții locali: dacă în 2020, primii cinci producători străini vindeau anual 9,4 milioane de vehicule în China, în 2024 cifra a scăzut la 6,4 milioane. În același timp, primii cinci producători chinezi și-au dublat vânzările, ajungând la 9,5 milioane de unități.

În fața acestei ofensive, SUA și Europa au impus tarife vamale și acuză China de subvenții incorecte. Totuși, experții consideră că principala forță disruptivă a industriei auto chineze rămâne viteza amețitoare cu care reușește să inoveze, să producă și să livreze, amenințând serios poziția tradițională a producătorilor occidentali.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO