Un miliardar, sfat de aur pentru investiții. Cum faci bani și în cele mai proaste vremuri

29 Sept. 2023, 08:12
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Sept. 2023, 08:12 // Actual //  bani.md

Un miliardar dă un sfat extrem de prețios. Greg Lippmann, partener fondator al LibreMax Capital, se concentrează asupra activelor rezistente, deoarece șansele unei „crize ușoare” sunt reduse.

Un miliardar a vorbit despre investițiile profitabile chiar și în cele mai grele timpuri.

Mizând pe faptul că ratele ridicate persistente ale dobânzilor sau o criză dură sunt probabile în viitor, el a declarat miercuri pentru Bloomberg TV că obligațiunile de împrumut colateralizat parțial achitate reprezintă o investiție rezonabilă.

Acest lucru vine în contextul în care ratele ridicate ale dobânzilor, disponibilitatea redusă a creditelor și tendința de creștere a ratei de neocupare a birourilor au devenit presiuni tot mai mari asupra proprietăților imobiliare comerciale. Luna trecută, ratele de nerambursare a creditelor pentru birouri au atins 5%.

Lippmann a remarcat că piețele reacționează la diferența dintre așteptări și realitate, adăugând că titlurile garantate cu ipoteci comerciale au cunoscut „vânzări fără discernământ”.

Miliardar care se protejează în vremurile tulburi

Așadar, cei care investesc în tehnologia și datele pentru a separa obligațiunile proaste de cele foarte proaste ar putea obține profit. „Știți, părerea noastră este că întregul sector are prețuri oribile, iar unele dintre obligațiuni se vor dovedi a fi atroce. Dar altele se vor dovedi a fi medii sau proaste”, a declarat acesta pentru Bloomberg TV, adăugând: „Cumpărați-le doar pe cele proaste la prețul oribil. Va crește”.

El s-a făcut remarcat după ce a prezis prăbușirea pieței imobiliare din 2008 și a fost portretizat de actorul Ryan Gosling în versiunea cinematografică a filmului „The Big Short”.

Spre deosebire de prăbușirea din 2008, care a fost declanșată de datoriile consumatorilor, Lippmann a remarcat că acum corporațiile sunt mai vulnerabile.

În timp ce reformele guvernamentale au consolidat sănătatea financiară a consumatorilor, firmele au fost încurajate să se îndatoreze mai mult din cauza împrumuturilor cu puține restricții și cu puține protecții pentru creditori. Povara datoriilor cu dobândă variabilă, care sunt comune în rândul firmelor, nu va face decât să se înrăutățească, deoarece se așteaptă încă o majorare a dobânzii de către Rezerva Federală pentru acest an.

„Din punctul nostru de vedere, la intrarea în următoarea recesiune – indiferent când va fi aceasta – în termeni relativi, consumatorii sunt într-o situație mai bună în raport cu corporațiile decât în 2008. Este aproape imaginea în oglindă a acestui lucru”, a spus Lippmann.

El nu este singurul care reajustează strategiile de investiții pentru a face față unei economii mai dificile. Marți, legendarul investitor Rob Arnott a prezentat, de asemenea, așteptările unei crize dificile și a încurajat investitorii să renunțe la acțiunile de creștere în favoarea celor de valoare, deoarece inflația este pe cale să își revină.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală