“Lupta” cu turismul excesiv: Barcelona scoate navele de croazieră în afara centrului orașului

15 Oct. 2023, 07:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Oct. 2023, 07:49 // Actual //  bani.md

În timp ce turismul excesiv continuă să afecteze orașele europene, o destinație a luat măsuri împotriva navelor de croazieră, restricționând accesul în port, transmite CNN.

Barcelona a închis terminalul său portuar din nordul orașului pentru traficul de croazieră, după ce a ajuns la un acord cu autoritățile locale pentru a muta navele mai departe de oraș.

Navele de croazieră trebuie acum să acosteze la cheiul Moll d’Adossat, care este cel mai îndepărtat de centrul orașului. Înainte de aceasta, navele foloseau și cheiul World Trade Center, care este prund în centrul orașului, la o stradă de La Rambla, celebra promenadă din Barcelona.

În loc să debarce și să poată urca pe La Rambla în câteva minute, pasagerii se vor confrunta acum cu o drumeție de cel puțin 30 de minute pentru a părăsi zona portuară.

Măsura afectează aproximativ 340 de andocări de croazieră pe an, potrivit datelor publicate de autoritățile portuare.

Un nou spațiu public

Zona va fi acum recuperată de către oraș, o suprafață de aproape 150.000 de metri pătrați, inclusiv peste 2.000 de metri de chei, fiind acum desemnată ca fiind un “nou spațiu public”. Noua viață a cheiului va începe în toamna anului viitor și va fi deschisă tuturor, potrivit unei declarații a lui Lluís Salvadó, președintele Portului Barcelona.

Mutarea are loc în urma unui acord încheiat în 2018 între autoritățile portuare și consiliul municipal din Barcelona, pentru “a muta activitatea de croazieră departe de zonele urbane… făcându-le mai durabile”, au precizat autoritățile portuare într-o declarație.

Regula intră oficial în vigoare la 22 octombrie, dar ultima navă care a acostat acolo a fost deja și a plecat. World Navigator al companiei Mystic Cruises a trecut pe acolo pe 2 octombrie.

Luându-și rămas bun de la chei odată cu nava, Salvadó a declarat că acordul din 2018 promitea să “elimine externalitățile negative pe care [croazierele] le pot produce pentru rezidenți”.

Anterior, portul a închis un alt terminal de croazieră, Maremagnum, în acord cu consiliul. Cheiul, care este legat direct de Ciutat Vella, orașul vechi al Barcelonei, găzduiește acum restaurante, baruri, un club de navigație și un port de agrement, Acvariul din Barcelona și mall-ul Maremagnum.

De asemenea, Consiliul a redus numărul de terminale operaționale de la opt la șapte, a interzis liniilor de croazieră să acosteze la alte terminale și a introdus regula unei singure nave pe terminal, limitând numărul de nave acostate în oraș la șapte în același timp, la un moment dat.

Până în 2026, toate operațiunile de croazieră vor funcționa de pe cheiul Adossat. Pentru ca acest lucru să se întâmple, terminalul Barcelona South, situat tot pe cheiul World Trade Center, va fi închis.Portul intenționează apoi să electrifice cheiul Adossat, ceea ce înseamnă că navele ancorate pot fi alimentate cu energie chiar de la chei, în loc să pompeze emisii nocive.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

15 Ian. 2025, 10:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
15 Ian. 2025, 10:25 // Actual //  Ursu Victor

Administrația Căilor Ferate din Moldova (CFM) a anunțat majorarea prețului biletelor pe ruta Chișinău–Ungheni, decizia fiind justificată de dificultățile financiare grave ale instituției. CFM se confruntă cu datorii de peste 160 de milioane de lei și întârzieri în plata salariilor angajaților.

Deși trenul de pe această rută are frecvente defecțiuni și oferă condiții de călătorie precare, el rămâne esențial pentru aproximativ 300 de pasageri zilnici. Majoritatea acestora sunt lucrători din domeniul feroviar sau persoane cu venituri reduse, pentru care trenul reprezenta până acum o opțiune accesibilă de transport, scrie TVR Moldova.

Trenul Chișinău–Ungheni este ultimul tren local care mai funcționează în Republica Moldova, după ce rutele Bălți-Rogojeni și Chișinău-Tighina au fost suspendate. Majorarea tarifelor ar putea pune și mai multă presiune pe pasageri, într-un context economic dificil.

Autoritățile feroviare nu au specificat dacă vor fi luate măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, în ciuda creșterii tarifelor. Situația reflectă criza profundă în care se află CFM, o instituție vitală pentru mobilitatea cetățenilor, dar afectată de ani de probleme financiare și administrative.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală