Boris Foca: „Anul 2023 a fost unul dificil, dar productiv pentru Camera de Comerț și Industrie Moldova-China”

20 Dec. 2023, 15:46
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
20 Dec. 2023, 15:46 // Actual //  MD Bani

Anul 2023 a fost unul dificil, dar productiv pentru Camera de Comerț și Industrie Moldova-China, susține președintele Camerei, Boris Foca. În cadrul unei conferințe de presă organizate miercuri, 20 decembrie 2023, Boris Foca a menționat că în anul curent instituția pe care o conduce a organizat 11 misiuni economice ale oamenilor de afaceri din R.Moldova în China, inclusiv pentru participarea la diferite expoziții, precum și 2 misiuni în Uniunea Europeană unde au avut loc expoziții ale marilor companii chineze.

„Membrii acestor misiuni, manageri ai peste 100 de companii din R.Moldova, au semnat contracte și acorduri în valoare de milioane de euro. În cadrul deplasărilor, specialiștii Camerei au organizat întâlniri bilaterale cu Camerele de Comerț și Industrie din mai multe provincii chineze, printre care Wuhan, Shanghai, Beijing și Guangzhou. Aș dori să evidențiez semnarea acordurilor de cooperare cu Camera de Comerț Internațională din China și cu Camera Europeană de Comerț din Macao care ne vor permite în viitor să avem informații detaliate despre numeroasele expoziții organizate anual pe teritoriul Chinei”, a menționat Boris Foca.

Un alt eveniment important al anului 2023 pentru Camera de Comerț și Industrie Moldova-China a fost forumul „Bridge to China” care s-a desfășurat la Chișinău la mijlocul lunii decembrie.

„Am organizat acest eveniment, inclusiv pentru a marca a cincea aniversare a Camerei de Comerț și Industrie Moldova-China. Suntem recunoscători pentru aprecierea înaltă dată activității Camerei de către colegii  noștri din Guvern – secretarul Ministerului Agriculturii, Andriana Digolean, directorul adjunct al Serviciului Vamal, Lidia Ababii, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, Sergiu Harea, președintele grupului parlamentar de prietenie cu China, deputatul Vlad Bătrincea, președintele Camerei de Comerț și Industrie România-China, Nicolae Vasilescu, academicianul Ion Tighineanu, ex-Premierul Ion Chicu”, a mai adăugat Foca.

Referindu-se la prioritățile Camerei de Comerț și Industrie Moldova-China pentru anul 2024, Boris Foca a menționat „atragerea investitorilor din China și stabilirea de către agenții economici moldoveni a relațiilor directe cu partenerii chinezi”.

„Excluderea serviciilor de intermediere și lucrul direct cu producătorii și prestatorii de servicii se numără printre prioritățile noastre și au drept scop transformarea Republicii Moldova într-un hub regional pentru investitori. Vorbim, în primul rând, despre investitorii din țara vecină Ucraina, unde au loc evenimente tragice.

Dar, mai devreme sau mai târziu, războiul declanșat de Rusia va lua sfârșit și țara își va reveni. Anume în Ucraina, după schimbarea condițiilor geopolitice, ar putea fi canalizate investiții majore chineze. Deja purtăm negocieri cu partea ucraineană cu privire la organizarea unei întâlniri cu conducerea Camerei de Comerț și Industrie din Ucrainei în ianuarie 2024. Considerăm că asemenea domenii precum energia și construcțiile ar putea reprezenta un interes sporit pentru investitorii chinezi”, a conchis Boris Foca.

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău