Decizie radicală pe piața bancară! Una dintre cele mai mari instituții financiare din România pleacă din Moldova

12 Ian. 2024, 09:19
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
12 Ian. 2024, 09:19 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

S.A. ”Banca Comercială Română Chișinău” a fost vândută printr-o tranzacție semnificativă înregistrată pe Bursa de Valori a Moldovei. Foștii proprietari au încasat un total de puțin peste 224 de milioane de lei pentru cele 72.813 acțiuni deținute.

Tranzacția a fost posibilă după ce, la sfârșitul anului trecut, Consiliul de Administrație al Comisiei Naționale a Pieței Financiare a eliberat avizul pentru înregistrarea, pe piața reglementată, a unei tranzacții speciale de vânzare-cumpărare a acțiunilor. Este vorba de 72.813 acțiuni ordinare nominative de clasa I emise de BC ”Banca Comercială Română Chișinău” SA.

Precedând această tranzacție, plenul Consiliului Concurenței a autorizat și a declarat compatibilă cu mediul concurențial operațiunea de concentrare economică notificată de către Banca Comercială ”Victoriabank” S.A. Această operațiune presupune achiziționarea cotei de 100% din acțiunile ”Băncii Comerciale Române Chișinău” S.A.

Vânzarea băncii marchează un moment semnificativ în peisajul financiar din Chișinău și reprezintă o mișcare strategică în contextul schimbărilor recente în sectorul bancar. Autoritățile monitorizează îndeaproape evoluția acestei tranzacții și impactul său asupra pieței financiare locale.

BCR Chișinău are peste 13 mii de clienți activi, 110 angajați și 4 subdiviziuni: 2 în Chișinău și câte una în Bălți și Cahul. BCR Chișinău este o bancă universală, filială a BCR (România) și membră a Erste Group (Austria). BCR Chișinău și-a început activitatea la 22 octombrie 1998, fiind una dintre primele bănci cu capital străin din Republica Moldova, membră a celui mai important grup financiar din Europa Centrală și de Est.

Banca Comercială Română (BCR) este prima bancă din România după active (peste 13,8 miliarde de euro), numărul de clienți (2,9 milioane) și prima bancă pe segmentul de economisire și creditare, cel mai bine cotat brand financiar din România, membră a Erste Group din 2005. Victoriabank este una dintre cele mai solide bănci din Moldova, cu active de peste 20 de miliarde de lei.

Banca are peste 300 de mii de clienți activi, 68 de sucursale și 1100 de angajați. Cei mai mari acționari ai Victoriabank sunt Banca Transilvania (România) și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, prin intermediul companiei olandeze VB Investment Holding BV, care deține 72,19% din acțiunile băncii moldovenești. Anterior s-a relatat că pentru Banca Comercială Română decizia de a vinde BCR Chișinău este legată de strategia de a se concentra exclusiv pe dezvoltarea afacerilor în România. În același timp, conducerea Victoriabank a menționat că banca și BCR Chișinău au un model de afaceri similar, cu produse și servicii pentru persoane fizice și juridice.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală