BNM și-a modificat nesemnificativ prognoza inflației: În 2024 – 4,7%, iar în 2025 – 4,5%

13 Feb. 2024, 17:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
13 Feb. 2024, 17:13 // Actual //  Lupu Eduard

Rata inflației medii anuale va constitui 4,7 la sută în anul 2024 și 4,5 la sută în 2025, potrivit Raportului asupra inflației prezentat astăzi, 13 februarie de către guvernatoarea BNM, Anca Dragu.

„Rata anuală va avea o tendință relativ stabilă pentru întreaga perioadă de prognoză. Inflația va oscila în proximitatea țintei de 5%și se va menține în intervalul de variație pe tot parcursul de prognoză. Ritmul pozitiv  se va datora impactului pozitiv din putea inflației de bază, a prețurilor reglementate și mai puțin din partea celor la combustibili cu excepția trimestrelor I,II și III din 2024 unde prețurile la combustibil vor avea un ușor efect negativ”, a explicat Dragu.

În raportul precedent, BNM prognoza o inflație de 4,5% pentru anul 2024.

În raport se mai spune că Banca Națională va urmări realizarea obiectivului său de menținere a inflației pe termen mediu în limita intervalului de variație de 5%. Cea mai mare rată a inflaţiei în Republica Moldova a fost înregistrată în ianuarie 2023 şi a constituit 34,62 %.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău