Se scumpesc biletele de avion

05 Iun. 2024, 10:33
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
05 Iun. 2024, 10:33 // Actual //  bani.md

Prețurile biletelor de avion vor continua să crească semnificativ în acest an, pe măsură ce companiile aeriene încearcă să recupereze pierderile suferite în timpul pandemiei, iar inflația și costurile ridicate ale combustibilului le afectează finanțele. Potrivit Euronews, această concluzie a fost formulată în cadrul unei reuniuni recente desfășurate la Dubai, la care au participat membrii Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA).

Experții din industrie avertizează că pasagerii vor plăti mai mult pentru zborurile lor în 2024. „Companiile aeriene vor continua să facă tot ce le stă în putință pentru a menține costurile sub control cât mai mult posibil în avantajul consumatorilor. Dar cred că este nerealist să ne așteptăm ca companiile aeriene să își asume toate costurile… Nu este ceva ce vrem să facem, dar este ceva ce trebuie să facem,” a declarat Willie Walsh, directorul general al IATA.

Inflația globală rămâne o problemă majoră încă de la începutul pandemiei, afectând semnificativ prețurile biletelor de avion. În plus, costurile cu combustibilul, care reprezintă aproximativ o treime din toate cheltuielile companiilor aeriene, se mențin la niveluri ridicate.

În contextul în care multe companii aeriene încă operează cu avioane mai vechi, care consumă mai mult combustibil, și în condițiile în care nu sunt suficiente avioane noi pentru a extinde rutele și a reduce costurile, industria se confruntă cu provocări considerabile.

Cu toate acestea, profitabilitatea sectorului aerian este așteptată să atingă niveluri record în 2024. IATA estimează că veniturile globale ale companiilor aeriene vor ajunge aproape de 1 trilion de euro, iar numărul pasagerilor va atinge 4,96 miliarde. Cheltuielile totale pentru transportatori sunt prevăzute să ajungă la 936 de miliarde de dolari (862 de miliarde de euro), iar profiturile din industrie ar putea ajunge la aproape 60 de miliarde de dolari (55 de miliarde de euro).

Un exemplu notabil este Emirates, care a înregistrat profituri record în 2023. Aeroportul Internațional din Dubai, cel mai aglomerat aeroport din lume pentru călătoriile internaționale, a avut 86,9 milioane de pasageri anul trecut, depășind cifrele din 2019. „Este uimitor că prețurile biletelor se mențin la același nivel și azi,” a spus Tim Clark, președintele Emirates.

Aceste creșteri de prețuri vin într-un context economic dificil, dar reflectă eforturile companiilor aeriene de a se adapta și de a se redresa după pierderile semnificative suferite în ultimii ani.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală