Opulență automobilistică! Cum arată noul Rolls-Royce Cullinan Series II

17 Iun. 2024, 09:30
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Iun. 2024, 09:30 // Actual //  bani.md

Lansat în 2018, Cullinan a fost primul SUV super-luxos din lume. Succesul său a depășit cele mai ambițioase așteptări ale mărcii, iar modelul este astăzi cel mai solicitat Rolls din portofoliul mărcii.

Designerii și inginerii mărcii s-au bazat pe o jumătate de deceniu de feedback din partea clienților, pe colectarea de informații și pe o serie de noi tehnologii pentru a crea modelul Cullinan. În noua sa înfățișare, care reprezintă cea mai extinsă dezvoltare de Serie II din istoria Rolls-Royce, mașina răspunde codurilor de lux în continuă schimbare, rămânând în același timp fidel calităților esențiale care stau la baza popularității fără precedent a modelului Cullinan.

„În 2018, Cullinan a reîncadrat automobilul de super-lux, permițând clienților Rolls-Royce să experimenteze plimbarea cu covorul magic al mărcii, indiferent de teren și în fiecare colț al lumii. În cei șase ani de atunci, Cullinan a atras grupuri complet noi de clienți către Rolls-Royce și a modificat profund percepțiile despre ce este o mașină Rolls-Royce și ce poate însemna aceasta pentru proprietarul său. Cullinan Series II a fost creată pentru a construi pe baza acestui succes. Prin integrarea de noi tehnologii, materiale noi, actualizări de design atent considerate și oportunități inovatoare de auto-exprimare prin Bespoke, păstrăm tot ceea ce clienții noștri iubesc la această mașină”, a declarat Chris Brownridge, directorul executiv al Rolls-Royce Motor Cars.

De exemplu, numeroși clienți au afirmat că niciun alt SUV nu oferă aceleași performanțe precum motorul V12 de 6,75 litri al lui Cullinan, considerații semnificative în conceperea Cullinan Series II. Specialiștii au observat, de asemenea, faptul că tot mai mulți proprietari își conduc singuri mașinile. Când Cullinan a fost lansat pentru prima dată, mai puțin de 70% erau „conduși”: astăzi, aproape fiecare Cullinan este condus de proprietarul său, mai puțin de 10% dintre clienți folosind în prezent serviciile unui șofer. Și aceste date au cântărit enorm în crearea celei mai recente versiuni a modelului Cullinan.

Anders Warming, director de design la Rolls-Royce Motor Cars, a punctat, de asemenea, ceea ce face ca acest automobil să fie emblematic pentru marcă: „De la lansarea primului Rolls-Royce construit de Goodwood, designerii au avut mare grijă să ofere fiecărui model propriul univers estetic distinctiv. Fiecare se bazează pe informații detaliate adunate direct de la clienții noștri. Cullinan Series II se naște din această abordare: mai energic, concentrat și expresiv, în conformitate cu prioritățile consumatorilor de super-lux de astăzi. În noua sa înfățișare, Cullinan Series II rămâne fidel principiilor și păstrează calitățile care au făcut ca această mașină să aibă un succes atât de mare”.

Și sunt multe de spus despre noua versiune a bolidului, cum ar fi faptul că e prima dată când Cullinan este prevăzut cu o grilă iluminată, care a fost suplimentată cu o margine frontală inferioară. De asemenea, încorporează o nouă „linie orizontală” între luminile de zi, oferind o legătură vizuală clară cu produsul de vârf al mărcii, Phantom Series II.

Partea din față a Cullinan Series II este compusă din linii caracteristice simple, care amplifică într-un mod aparte proporțiile și prezența impunătoare a automobilului. Liniile barei de protecție formează un „V” ușor adâncit din punctul cel mai de jos al luminilor de zi până la punctul central al mașinii, evocând liniile ascuțite de la prova iahturilor moderne.

Din profil, Cullinan Series II prezintă câteva modificări suplimentare: aripile din față își păstrează liniile verticale, datorită faptului că designerii mărcii au adăugat o linie care duce de la stopuri până la centrul capacelor centrale „RR” de pe roata din spate. Acest detaliu creează o conicitate subtilă și o senzație de mișcare.

Privit din spate, sistemul de eșapament al Series II este o „declarație îndrăzneață de putere”, conform producătorului, materializată din oțel inoxidabil cu finisaj de oglindă. Reinterpretarea stilului Cullinan într-un limbaj mai tineresc și mai modern se traduce și prin modificările aduse la roțile mărite de 23 de inchi – fiind și prima dată când jantele de această dimensiune au fost puse la dispoziție de către marcă pentru Cullinan. Designul tridimensional și fațetat cu șapte spițe al roților este disponibil într-un finisaj parțial sau complet lustruit.

Nou este și finisajul vopselei în care se prezintă Cullinan Series II, inspirat de marmura maro și tradusă prin „Emperador Truffle”, nuanță de gri-brun solid combinat cu finisajul Bespoke „Crystal Over”, un lac infuzat cu particule de sticlă, care capătă o strălucire subtilă ce amintește de zăpada în lumina dimineții. La interior, cea mai substanțială schimbare a geometriei automobilului este fascia panoului de sticlă din partea superioară a tabloului de bord care folosește SPIRIT, interfața digitală introdusă pentru prima dată pe Spectre electric; Cullinan Series II marchează, de altfel, prima utilizare a sistemului SPIRIT într-un Rolls-Royce cu motor V12.

La nivel cromatic, interiorul este alcătuit dintr-o paletă de inspirație botanică. Cullinan Series II introduce Grey Stained Ash, un lemn natural cu granulație bogată, cu o strălucire delicată. Toți buștenii acestei specii sunt selectați individual, fâșiile de furnir sunt ulterior colorate manual și tratate cu particule metalice microscopice, ceea ce creează efectul unic – un proces care a durat mai mult de patru ani de dezvoltare.

Series II introduce și o nouă țesătură realizată din bambus, numită Duality Twill. Utilizarea acestui material a fost inspirată de pădurea de bambus din Le Jardin des Méditerranées de pe Coasta de Azur, care se învecinează cu fosta casă de iarnă a lui Sir Henry Royce, Villa Mimosa. Materialul textil din twill este brodat cu o grafică artistică „Duality” cu o interpretare abstractă a celor două inițiale ale mărcii interconectate. Motivul reflectă o influență nautică ce amintește de împletirea frânghiilor de pe iahturile cu vele – o altă aluzie subtilă la Riviera Franceză. Materialul a fost dezvoltat în colaborare cu un maestru țesător care ulterior s-a alăturat echipei Rolls-Royce în Goodwood. Materialul textil twill de bază este disponibil în trei culori – lila, ciocolatiu și negru.

Cullinan Series II integrează și o altă nouă tehnică de artizanat contemporan dezvoltată de artizanii mărcii, care presupune perforații minuscule în piele. Disponibilă pentru prima dată pe un model de serie, și special pentru Cullinan Series II, designerii au creat un model inspirat de formele și umbrele în continuă schimbare ale norilor de deasupra Casei Rolls-Royce de la Goodwood.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

06 Iun. 2025, 17:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Iun. 2025, 17:21 // Actual //  Ursu Victor

Un nou pod rutier internațional va fi construit peste Dunăre, între localitatea Orlivka din raionul Izmail (regiunea Odesa) și orașul Isaccea din România. Proiectul a fost inclus în Strategia de reconstrucție și dezvoltare a regiunii Odesa pentru perioada 2025–2027, publicată de Consiliul Regional Odesa, potrivit portalului ucrainean epravda.com.ua.

Noul pod va face parte din ruta internațională E87, care conectează Ucraina cu România, Bulgaria și Turcia. În prezent, șoferii sunt nevoiți să ocolească prin Republica Moldova, traversând de două ori frontiera. Construcția podului va scurta traseul către Isaccea cu aproximativ 80 de kilometri.

Finanțarea va fi asigurată din ajutor internațional, în valoare de peste 12,6 miliarde de grivne (aproximativ 290 milioane de euro), repartizată pe parcursul a trei ani: 1,26 miliarde în 2025, aproape 3,8 miliarde în 2026 și peste 7,5 miliarde în 2027.

Proiectul prevede etapele de proiectare, studii ecologice, construcția propriu-zisă a podului și a căilor de acces, precum și crearea punctelor de trecere a frontierei și racordarea la drumurile internaționale.

Viitorul pod va avea patru benzi de circulație, trotuare pentru pietoni de ambele părți și va fi rezistent la cutremure de până la 9 grade pe scara Richter. Din partea ucraineană va fi construită o șosea de acces de 3 km, iar din partea română – 950 de metri.

Ucraina intenționa să construiască un pod peste Nistru, care urma să lge localitatea Yampol de Soroca, însă la 15 mai Kievul a suspendat lucrările.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO