Xi Jinping vrea să „întinerească“ economia Chinei prin tehnologie

24 Iul. 2024, 11:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
24 Iul. 2024, 11:36 // Actual //  bani.md

**Xi Jinping: între Mao Zedong și Deng Xiaoping – o nouă direcție pentru economia Chinei**

**Beijing, 24 iulie 2024** – În panteonul eroilor Partidului Comunist Chinez, Xi Jinping este adesea plasat de propagandiștii de stat alături de Mao Zedong, fondatorul cu mână de fier al Republicii Populare Chineze. Însă, într-un document recent publicat, Xi Jinping pare să se alinieze mai degrabă cu Deng Xiaoping, fostul lider suprem ale cărui reforme „epocale” din 1978 au deschis China forțelor pieței, potrivit unei analize din Financial Times.

Documentul, care listează rezoluțiile de la reuniunea emblematică a partidului – al treilea plen cincinal, i-a acordat o aprobare neașteptat de mare lui Deng Xiaoping, a spus Wen-Ti Sung, analist la Consiliul Atlantic. Acesta a explicat că mesajul plenului vizează calmarea companiilor și consumatorilor îngrijorați de încetinirea economiei Chinei.

Deși al treilea plen al lui Deng, de acum 46 de ani, a impulsionat o economie muribundă, sufocată sub controlul statului, reuniunea de patru zile din acest an nu a reușit să-i liniștească pe economiștii care sperau într-o schimbare structurală a consumului pentru a reactiva cererea slabă. Documentul final conține 60 de subsecțiuni și peste 300 de reforme propuse, dar puține angajamente la o intervenție mai puternică a guvernului pentru a aborda recesiunea prelungită din sectorul imobiliar, care a zdruncinat încrederea consumatorilor și investitorilor.

În schimb, Xi și-a dezvăluit viziunea asupra investițiilor mari în producția avansată, denumite în limbajul partidului „noi forțe producătoare de calitate”, lăsând deoparte preocupările legate de creșterea economică a Chinei, care provoacă deflație și creează valuri de exporturi, alimentând tensiunile comerciale. Termeni legați de tehnologie, talent, știință și inovație au fost menționați de 160 de ori în document, în timp ce sectorul imobiliar a avut doar patru mențiuni.

„Teme precum autosuficiența lanțului de aprovizionare și inovația tehnologică ocupă majoritatea celor 22.000 de cuvinte ale documentului”, a declarat Robin Xing, economist-șef pentru China la Morgan Stanley. „Aceasta este prioritatea maximă.” Documentul menționează și unele avantaje pentru sectorul privat și eforturi pentru a reechilibra finanțele guvernelor locale afectate de datorii. Totuși, obiectivul general al Beijingului rămâne „marea întinerire a națiunii chineze”, prin promovarea „încrederii în sine științifice și tehnologice” în contextul tensiunilor geopolitice cu SUA.

„Conducerea Chinei pare mulțumită de modelul său de creștere centrat pe ofertă, indiferent de plângerile din restul lumii”, crede Alicia Garcia-Herrero, economist-șef pentru Asia-Pacific la Natixis.

Comitetul Central al Partidului Comunist folosește de obicei cel de-al treilea plen pentru a anunța politici importante pe termen mediu și lung. Xi Jinping trebuie să imprime economiei o creștere anuală de 4,5-5% pentru a atinge obiectivul de „modernizare în stil chinezesc” și dublarea venitului pe cap de locuitor la aproximativ 25.000 de dolari până în 2035, conform experților chinezi.

Concentrându-se pe tehnologie, investiții în infrastructură, tranziție ecologică și modernizări digitale în sectorul manufacturier – care reprezintă aproape 28% din PIB, comparativ cu 10,7% în SUA – China ar putea menține o productivitate mai mare decât alte economii industrializate, a spus Liu Qiao, decan al școlii de Management Guanghua a Universității din Beijing.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală