Republica Moldova astăzi este un stat cu Guvern interimar, la aproximativ un an de la înregistrarea primului caz de coronavirus în țară și cu o economie în scădere. Care sunt premisele pentru redresarea economică, riscurile economice pe care le aduce situația politică și la ce să ne așteptăm în viitorul apropiat, am discutat cu Alexandru Fală, expert economic din cadrul centrului analitic Expert-Grup.
Alexandru Fală: Șansa Guvernului celor 54 ar fi decizia nefavorabilă a CC privind legile Pensiilor și a Miliardului
DCIM100MEDIADJI_0077.JPG
Administrația Națională a cheltuit 400,5 de milioane de lei în anul 2025, pentru reparația drumurilor și podurilor naționale.
În anul 2025 au fost finalizate lucrările la 7 obiective, dintre care pentru 6 urmează recepția la terminarea lucrărilor. Acestea vizează reparația capitală a șase sectoare de drum, cu o lungime totală de circa 25,8 km, reabilitarea a nouă poduri și executarea unei lucrări de stabilizare a terasamentelor afectate de alunecări de teren.
Printre proiectele finalizate se numără reabilitarea unui sector al drumului M1 Leușeni–Chișinău–Dubăsari, inclusiv podul peste râul Bîc și pasajul peste calea ferată, lucrări evaluate la peste 181 milioane de lei, precum și reparația nodului rutier de pe drumul M3 Chișinău–Comrat–Giurgiulești, cu o valoare totală de aproape 59 milioane de lei. De asemenea, au fost realizate lucrări pe drumurile M5 și R26, dar și reconstrucția unui pod pe drumul G104.1 și reparația drumului G108 Florești–Anenii Noi.
Totodată, în cadrul proiectului de reparație a lucrărilor de artă de pe drumul național R6 Chișinău–Orhei–Bălți, a fost finalizată reparația pasajului peste calea ferată de la km 132, urmând ca obiectivul să fie încheiat după finalizarea podului de la km 136,45.
Potrivit AND, șase obiective sunt în prezent în curs de execuție, cu termen de finalizare planificat pentru anul 2026. Acestea includ reparația capitală a cinci sectoare de drum, cu o lungime totală de aproximativ 30,8 km, și reabilitarea unui pod. Valoarea cumulată a acestor lucrări depășește 568 milioane de lei, o parte semnificativă fiind deja valorificată în anul curent.
În plus, au fost semnate contractele de antrepriză pentru alte patru obiective, a căror finalizare este planificată pentru 2026. Acestea vizează reparația pasajelor și podurilor de pe drumurile naționale R6, R37 și G54, precum și lucrări de stabilizare a terasamentelor și construcția trotuarelor pe drumul G65.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!
-
1Rucsacul de 40 de lei de pe TEMU a devenit „pericol național”. Marian: Nu e normal să coste atât
-
2Regele țepei în agricultură? Alexandr Tatarciuc, acuzat că îngroapă fermierii și își bagă firma în insolvență
-
3ANRE promite tarife mai mici la gaz în ianuarie. Directorul ANRE, Alexei Taran: Vom aproba noile prețuri cât mai urgent
-
4PAS a omorât cota produselor autohtone, dar lansează campanii patriotice pe bani publici: 315 mii lei pentru BUN acasă
-
5BNM ieftinește creditul! Rata de referință scade cu un punct procentual, la 5%