Archbee, start-up tech creat de un român ia o finanţare de 1 mil. dolari şi intră în acceleratorul american Ycombinator

22 Iul. 2021, 10:50
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
22 Iul. 2021, 10:50 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Dragoş Bulugean este un tânăr din România, absolvent de Automatică din Craiova. Tânărul a creat start-upul tech – Archbee, o platformă prin intermediul căreia dezvoltatorii de software sunt conectaţi cu echipele de produs, nonteh­nice, a luat o investiţie de un milion de dolari, condusă de fondul de risc Inovo Venture Partners şi a fost acceptat de asemenea şi în acceleratorul american YCombinator, cel mai important din lume.

Lansată în iunie 2019, Archbee este o platformă folosită de echipele din companiile de tehnologie, pentru a colabora mai bine în diverse proiecte, scrie Startupcafe.ro.

„Întreprinderile se grăbesc să creeze produse, să le lanseze mai repede şi să fie primele pe piaţă. O parte importantă a creării produselor este catalogul sau indexul său – în esenţă ghidul «cum să». Aceasta este sarcina, adesea neglijată, pe care Archbee o face mai uşor de creat. Nu este doar un manual de produs, ci o bază centrală de cunoştinţe şi adevărata faţă a cunoştinţelor care are un impact asupra valorilor comerciale – contribuind la îmbunătăţirea timpului de integrare pentru clienţi, reducând numărul de bilete de asistenţă şi, important, făcând produsele înţelese de utilizatori. Ne concentrăm pe a ajuta orice companie care construieşte software să creeze spaţii de colaborare accesibile tuturor şi uşor de utilizat“, a declarat Dragoş Bulugean, fondator şi CEO al Archbee.

Platforma face legătură între echipele tehnice – cum sunt developerii – cu cele non-tehnice – cum sunt echipele de produs – din companii. De asemenea, prin intermediul spațiilor sale, echipele pot să stocheze cantități mari de informații necesare în proiectele lor.

Platforma operează legal pe firma AiurLabs, înregistrată în statul american Delaware. În doi ani, platforma a depășit 100 de clienți la nivel mondial, iar veniturile sale au crescut cu 20% de la o lună la alta.

„Misiunea noastră la Archbee este de a deveni instrumentul principal utilizat de companiile de dezvoltare la nivel global. Într-o lume tot mai distantă, ajutăm firmele să creeze sinergii, să îmbunătățească productivitatea și să construiască echipe mai fericite. Au fost 12 luni  incredibile și suntem pregătiți să realizăm mult mai mult în anul următor”, a afirmat Dragoș Bulugean.

YCombinator este cel mai mare accelerator de business din lume, printre startup-urile dezvoltate aici numărându-se companii care valorează miliarde de dolari acum: AirbnbDropboxStripeRedditDoorDash.

„Faptul că suntem investitor principal în runda acordată Archbee reflectă încrederea noastră în acest dezvoltator și fondator excepțional, Dragoș, și în produsul său. Archbee este o platformă mult așteptată, prin care dezvoltatorii trec de la lucrul sincron la asincron, permițându-le să petreacă mai mult timp în modul de lucru profund și să rezolve probleme mai dificile, care necesită o atenție deplină. Este deja foarte apreciat de dezvoltatori, dar și de echipele de marketing și vânzări datorită capacității de a partaja cu ușurință documentația cu clienții”, a spus, la rândul său, Maciej Malysz, partner în cadrul Inovo Venture Partners.

 

 

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 11:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 11:33 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Boeing a raportat miercuri prima scădere a veniturilor trimestriale în şapte trimestre, dar producătorul de avioane american a depăşit aşteptările de pe Wall Street, care au fost reduse după ce o explozie a unui panou de uşă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, din ianuarie, a determinat producătorul de avioane să încetinească producţia celor mai vândute avioane ale sale, transmite agenția Reuters.

După publicarea raportului, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că o înţelegere pentru achiziţionarea furnizorului său cheie Spirit AeroSystems este mai mult decât probabilă în al doilea trimestru.

Cei doi producători au confirmat discuţiile, deşi preţurile rămân o provocare în afacerea complexă.

Boeing a spus că cheltuielile de numerar din primul trimestru, o măsură atent urmărită de investitori, au fost de 3,93 miliarde de dolari, mai bune decât aşteptările medii ale analiştilor cu privire la un consum de numerar de 4,49 miliarde de dolari.

În martie, Boeing a indicat că va folosi între 4 şi 4,5 miliarde de dolari din cauza unei crize produse ca urmare a accidentului din 5 ianuarie, care a implicat un avion cu reacţie 737 MAX 9 aproape nou.

“Ei bine, ar fi putut fi mai rău. În timp ce pierderea şi ieşirea de numerar nu sunt atât de grave pe cât se temea, compania se confruntă în mod clar cu unele provocări serioase în divizia de avioane comerciale, care vor necesita ceva reparaţii”, a spus analistul Vertical Research Partners, Robert Stallard, într-o notă.

De la accidentul din 5 ianuarie, pe un avion operat de Alaska Airlines, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a impus un plafon pentru producţia avioanelor Boeing 737 MAX, care se vând puternic.

FAA a mai spus Boeing să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”.

Înainte de raport, Calhoun, care va demisiona la sfârşitul anului, a spus într-o scrisoare către angajaţi că Boeing se află ”într-un moment dificil”, încetinind sistemul pentru a îmbunătăţi calitatea şi siguranţa.

“Livrările mai mici pot fi dificile pentru clienţii noştri şi pentru finanţele noastre. Dar siguranţa şi calitatea trebuie şi vor fi mai presus de orice altceva”, a adăugat el.

Veniturile trimestriale au fost de 16,57 miliarde dolari, în scădere faţă de 17,92 miliarde dolari cu un an mai devreme, dar depăşind aşteptările de 16,23 miliarde dolari.

Deşi Boeing nu a numit un succesor, Calhoun a declarat pentru CNBC că crede că şefa diviziei de avioane comerciale, Stephanie Pope, are potenţialul de a conduce compania.

Reuters a relatat în această lună că producţia de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut puternic, deoarece autorităţile de reglementare din SUA au intensificat verificările din fabrică.

Analiştii au avertizat că ritmul lent al livrărilor ar putea întârzia obiectivele financiare şi de producţie ale Boeing.

Directorul financiar al Boeing a declarat luna trecută că compania are nevoie de mai mult timp pentru a atinge obiectivul stabilit în 2022 pentru un flux de numerar anual de aproximativ 10 miliarde de dolari până în 2025 sau 2026. Acest obiectiv este considerat cheie, deoarece Boeing lucrează pentru a-şi accelera recuperarea dintr-o criză anterioară, după ce două avioane MAX s-au prăbuşit în 2018 şi 2019.

Compania se aşteaptă, de asemenea, la o creştere mai lentă a ratei de producţie şi a livrărilor de avioane cu fuselaj larg 787, din cauza lipsei furnizorilor ”pentru câteva piese cheie”, a arătat luni un memoriu.

Cu toate acestea, cu producţia limitată la Boeing şi la rivalul său Airbus, cererea rămâne puternică, deşi producătorul european de avioane şi-a crescut avantajul pe piaţa avioanelor cu fuselaj îngust, în primul trimestru.

Calhoun a spus că Boeing şi-ar fi ”livrat în mare măsură” inventarul de avioane 737 şi 787 până la sfârşitul anului, aducând banii atât de necesari. El a adăugat că afacerea sa de apărare, care a pierdut bani în ultimele trimestre, ”va progresa către niveluri istorice de performanţă”.

Marjele operaţionale ale afacerii de apărare a Boeing au revenit la 2,2% în trimestrul analizat, de la o valoare negativă de 3,2% în urmă cu un an, deşi a pierdut în continuare 222 de milioane de dolari pe anumite programe de dezvoltare cu preţ fix.

Boeing a livrat 67 de avioane 737 în trimestrul încheiat în martie, în scădere cu 41% faţă de anul trecut.

Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a numerarului la livrarea aeronavei.

În combinaţie cu compensaţiile pe care Boeing a trebuit să plătească companiilor aeriene pentru blocarea temporară la sol a aeronavelor MAX 9, marjele afacerii sale cu avioane comerciale s-au deteriorat la minus 24,6% de la minus 9,2%.

Pierderea totală ajustată pe acţiune s-a redus la 1,13 USD, depăşind aşteptările, privind o pierdere pe acţiune de 1,76 USD, conform datelor LSEG.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău