Directorul de creaţie al Balenciaga, Demna Gvasalia, de origine georgiană, a dedicat prezentarea colecţiei de toamnă-iarnă a celebrei case de modă din cadrul Săptămânii Modei de la Paris, tragediei din Ucraina. În cadrul show-ului în modelele au defilat pe un podium înzăpezit în condiţii care simulau o furtună de zăpadă, transmite Reuters.
Invitaţii au fost întâmpinaţi cu tricouri cu steagul ucrainean şi cu o notă care explica că războiul a declanşat suferinţa traumei trăite de designer din 1993, când „acelaşi lucru s-a întâmplat în ţara mea natală şi am devenit un refugiat pentru totdeauna”, după cum a povestit acesta.
Designerul spune că acest război a declanşat suferinţa traumei trăite în 1993, când același lucru s-a întâmplat în țara lui și a devenit „refugiat pentru totdeauna”.
„Noi, ca brand, trebuie să facem ceva… şi cum nu putem lua arme şi merge să luptăm acolo, ne putem folosi vocile”, a declarat Gvasalia pentru Reuters într-un interviu acordat după defilarea din cadrul Săptămânei Modei de la Paris.
Finnd un designer influent, Gvasalia a jucat un rol central în ascensiunea stilurilor de îmbrăcăminte streetwear, fiind cunoscut pentru defilările sale îndrăzneţe.
Designerul a povestit că a petrecut doi ani în Ucraina după războiul din Georgia, unde are încă familie, înainte de a se stabili în Germania.
„Când treci printr-un război, nu uiţi niciodată acest lucru”, a declarat creatorul de modă, a cărui limbă maternă este rusa.
La începutul acestei săptămâni, de pe feed-ul contului de Instagram al Balenciaga – care numără 12,8 milioane de urmăritori – au fost şterse toate imaginile, fiind lăsată doar imaginea steagului ucrainean alături de explicaţia că platforma va fi folosită doar pentru a transmite informaţii despre situaţia din Ucraina.
Kering, grupul care deţine Balenciaga, a anunţat vineri suspendarea operaţiunilor sale din Rusia, închizând temporar cele două magazine pe care le deţine în această ţară.