La nivel global, creșterea sărăciei care a avut loc în 2020 din cauza Covid încă persistă, iar cazurile induse de Covid în 2021 continuă să fie de 97 de milioane de oameni, constată Banca Mondială.
2020 a fost primul an din ultimii 20 în care s-a înregistrat o creștere a numărului persoanelor intrate sub pragul sărăciei extreme.
În același timp, CNN observă că persoanele din topul celor mai bogate din lume au reușit să recupereze pierderile suferite în primele luni de pandemie în nouă luni, însă pentru cei mai puțin norocoși ar putea dura mai bine de 10 ani pentru a ieși de sub pragul unui nivel de trai cu mai puțin de 2 dolari pe zi.
La un an după ce a demonstrat calitatea produselor și a devenit primul producător autohton cu dreptul de a exporta ouă moldovenești în Uniunea Europeană, George Standard face un pas important în extinderea afacerii. Întreprinderea producătoare de carne, ouă și semifabricate, din raionul Edineț, anunță debutul direct pe piața românească.
După mai multe etape de verificări și confirmare a standardelor de calitate impuse de piața europeană, avicola a primit undă verde să vândă ouăle în rețeaua de supermarketuri Auchan din România. Este o victorie pentru producătorul autohton care spune că anume calitatea produselor sale face diferența atât pe piața internă, cât și cea externă.
„Suntem unici prin faptul că alimentăm păsările cu hrană naturală și îmbogățită, în care adăugăm flori de trifoi, mușețel și calendula. Nu utilizăm aditivi sau pigmenți sintetici. Folosim un conținut ridicat de porumb, ceea ce face ca gălbenușul să capete o culoare naturală, intensă, care nu poate fi obținută cu coloranți artificiali. Culoarea, gustul și structura oului nostru sunt complet naturale, ceea ce face ca produsele George Standard să fie diferite față de alte mărci de pe piața românească”, susține fondatorul Gheorghe Bîrlădean.
„Mai întâi calitatea și reputația, apoi creșterea afacerii și volumele”
Întreprinderea are în producție o gamă diversificată de produse – de la ouă și carne de pui, până la semifabricate din carne, mezeluri, pește și lactate. Producătorul moldovean cucerește deja piața românească cu ouă de calitate, dar țintește în viitor spre piața europeană cu peste 400 de milioane de consumatori.
„Mai întâi calitatea și reputația, apoi creșterea afacerii și volumele. Ne dorim să creștem producția și să devenim mai puternici ca producător european. Vom face tot posibilul să nu dezamăgim nici la capitolul calitate, nici la cel de stabilitate. Vrem ca fiecare cumpărător, luând în mână oul nostru, să poată spune: «Acesta este produs în Republica Moldova și este într-adevăr de o calitate înaltă». Exact așa cum se spune despre produsele Made in Japan sau Made in Germany”, afirmă Gheorghe Bîrlădean.