Bani EN-GROS pentru Banca Națională a Moldovei! Patru tiruri pline cu lei au ajuns la banca centrală

15 Feb. 2024, 13:40
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Feb. 2024, 13:40 // Actual //  bani.md

Un convoi din patru autotrenuri și o camionetă, dotate cu girofaruri, dar și escortate de echipaje ale INSP și microbuze cu mascații detașamentului cu destinație specială „Alfa” al SIS, au fost surprinse deplasându-se ieri pe traseul Leușeni-Chișinău, scrie pulsmedia.md

Din imaginile video, se vede că cele patru autotrenuri sunt escortate cu girofaruri și se deplasează grăbite în direcția mun.Chișinău. TIR-urile au fost observate și pe bulevardul Grigore Vieru din Capitală.

TIR-urile au trecut prin Punctul de trecere a frontierei de stat Albița-Leușeni, la scurt timp după ce acestea au fost deblocate de către agricultorii-protestatari.

Potrivit surselor PulsMedia.MD din cadrul SIS, cele patru TIR-uri, dar și camioneta, ar fi un transportat  valori ale statului, fapt care oficial nu va fi confirmat sau infirmat de nici o autoritate publică din cauza că unele aspecte ale activității BNM cad sub incidența Legii cu privire la secretul de stat.

Mai exact, sursele susțin că cele patru TIR-uri au adus la Banca Națională a R.Moldova un lot de bancnote și monede noi-nouțe.

Aici este de menționat că, Leul moldovenesc, atât bancnotele cât și monedele naționale, sunt produse în Franța, iar TIR-urile suprinse ieri fiind escortate de mascații SIS și INSP, a fost nimic altceva decât un lot nou de lei care are menirea să înlocuiască bancnotele și monedele uzate sau retrase din circuit.

Aceastea sun proceduri uzuale și au loc cu regularitate. Anterior acestea erau aduse cu avionul pe Aeroportul Internațional Chișinău, iar apoi escortate de SIS și INSP la BNM.

Nu cunoaștem dacă de data aceasta au fost aduse cu avionul pe unul din aeroporturile din România, sau dacă au fost aduse cu autotrenurile din Franța, dar nici motivul pentru care a fost schimbată metoda de aducere a leilor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII