BERD intră în Bîc

13 Iun. 2023, 12:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
13 Iun. 2023, 12:24 // Actual //  Lupu Eduard

Primăria municipiului Chișinău a semnat cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, acordurile de 12 milioane de euro, dintre care 4 milioane de euro grant, în scopul implementării Proiectului de reabilitare a râului Bîc și protecție împotriva inundațiilor.

Proiectul de reabilitare a râului Bîc și protecție împotriva inundațiilor este unul extraordinar pentru Chişinău şi este parte componentă a Programului pentru Orașe Verzi (Green City Action Plan) și anume găsirea soluțiilor care fac față schimbărilor climatice, a căror efecte sunt tot mai grave.

Curăţarea râului, reabilitarea malurilor, revitalizarea fluxului de apă şi crearea rolului de coridor verde-albastru al orașului, sunt obiectivele municipalității.

Durata de implementare a proiectului se estimează la o perioadă de circa 3 ani, în mai multe etape:

Planul de investiții prioritare  (PIP) în anul 1 include: Elaborarea modelului integrat al bazinului de recepție (care combină canalizarea, apele de suprafață și modelarea pluvială îmbunătățită), va prezenta situația clară a problemelor curente, identificând adâncimea și frecvența inundațiilor.

La fel, planul include consolidarea capacităților instituționale, studii topografice și ale activelor existente, elaborarea modelului hidraulic, gestionarea digitală a activelor, achiziționarea de echipamente pentru curățarea rețelei de drenaj și programul de curățare (întreținerea rețelelor de ape pluviale Regia Exdrupo are în administrare o tehnică învechită de peste 20-30 de ani, care foarte des se defectează), instalarea supapelor cu clapetă (20 bucăți), toate lucrările de proiectare și elaborarea proiectelor tehnice de design pentru toate lucrările viitoare.

Investițiile în anul 2 vor include: Reabilitarea inițială a rețelei de drenaj și reprofilarea canalului râului pentru 7,6 km de porțiune urbană.

Reabilitarea sistemului urban de drenaj pentru a reduce frecvența inundațiilor și a îmbunătăți calitatea apei care ajunge în râu. Soluțiile naturale verzi-albastre au fost incluse ca parte a propunerii.

Reprofilarea a circa 7,6 km de râu în limitele urbane care prevede:

Un canal cu debit redus, care va îmbunătăți calitatea apei prin creșterea vitezei și antrenarea sedimentelor fine în condiții de debit normal. La rândul său, acest lucru va îmbunătăți abilitățile de auto-curățare ale râului.

Un canal cu debit mare, care va crește transportul la debite mari, va servi la reducerea riscului curent de inundații și a creșterii estimate a riscului pentru viitor odată cu schimbările climatice.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău