Bogații s-au îmbogățit și mai mult: raportul uluitor emis de Manchester City

15 Nov. 2023, 13:07
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Nov. 2023, 13:07 // Actual //  bani.md

Manchester City a raportat miercuri profituri record după cel mai bun sezon din istoria sa, pe parcursul căruia a cucerit Liga Campionilor, titlul în Premier League şi Cupa Angliei, precum şi recunoaşterea sa drept cel mai valoros brand fotbalistic din lume, informează Reuters.

Clubul englez, care îl are ca acţionar majoritar pe şeicul Mansour, începând din august 2008, a obţinut venituri de 712,8 milioane de lire sterline (889,4 milioane de dolari) până în iunie 2023, conform raportului anual difuzat de Manchester City FC Ltd, o creştere de 99,8 milioane (16,3%) faţă de sezonul precedent, împreună cu un profit net record de 80,4 milioane de lire sterline.

„Sezonul 2022-2023 a arătat-o pe Manchester City atingând noi culmi şi stabilind noi repere”, a precizat într-un comunicat preşedintele clubului din Manchester, Khaldoon Al Mubarak. „Pe scurt, în sezonul trecut Manchester City a realizat cel mai mare an fotbalistic şi comercial din istoria sa”, a adăugat oficialul.

Veniturile din difuzare au crescut cu 50,4 milioane de lire sterline faţă de anul precedent (20,2%), în primul rând datorită faptului că Manchester City a ajuns până în finala Ligii Campionilor şi a Cupei Angliei, competiţii pe care a reuşit să le câştige.

Profiturile au beneficiat şi de tranzacţii semnificative ale jucătorilor, cu 121,7 milioane de lire sterline generate din transferuri, o creştere de 79,8% faţă de ultimele 12 luni.

Manchester City a ocupat prima poziţie pe lista Brand Finance Football 50, cu o valoare a mărcii de 1,51 miliarde de lire sterline, depăşind echipa spaniolă Real Madrid (1,46 miliarde). Manchester United s-a clasat pe locul al patrulea, cu 1,36 miliarde.

Este pentru prima dată când un club englez s-a clasat pe primul loc începând din 2018, raportul menţinând dominaţia Manchester City pe teren timp de un deceniu şi veniturile cele mai mari faţă de orice alt club din raport drept motive chele pentru saltul „cetăţenilor” în clasament.

Manchester City s-a clasat pe primul loc şi în Deloitte Football Money League pentru al doilea an consecutiv, cu cele mai mari venituri pentru un club din fotbalul european, în care a devansat-o de asemenea pe Real Madrid.

La începutul anului 2023, Manchester City a fost acuzat de Premier League de peste 100 de încălcări ale regulilor care impuneau clubului să furnizeze „mai multe informaţii financiare care oferă o imagine fidelă şi corectă a poziţiei financiare a clubului”, a precizat liga într-un comunicat difuzat pe 6 februarie.

Raportul financiar de miercuri a abordat acuzaţiile respective, precizând: „În februarie 2023, ca răspuns la acuzaţii, clubul a emis un comunicat prin care saluta examinarea acestei chestiuni de către o comisie independentă, pentru a lua în considerare în mod imparţial ansamblul dovezilor irefutabile care există în sprijinul poziţiei sale”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII