Businessul lui Recean a dat tare din aripioare în 2023! A contabilizat o cifră de afaceri de 1,1 milioane de euro

29 Feb. 2024, 12:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
29 Feb. 2024, 12:20 // Actual //  Lupu Eduard

Sphera Franchise Group (SFG), operatorul principal al lanțurilor de restaurante KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, precum și al brandului KFC în Italia și Republica Moldova, a raportat rezultate financiare semnificative pentru anul trecut, conform unui comunicat emis joi la Bursa de Valori București.

Vânzările din restaurantele gestionate de Sphera Franchise Group au atins un nivel record de 1,47 miliarde de lei românești în 2023, în creștere cu 11,1% față de cifra de 1,32 miliarde din 2022. Acest rezultat reprezintă un nou punct de referință în evoluția societății.

Cheltuielile în restaurante au înregistrat, de asemenea, o creștere de 7,8%, atingând suma de 1,2 miliarde de lei, însă ponderea acestora în cifra de afaceri a scăzut de la 91,8% în 2022 la 89,1% în 2023, reflectând o mai bună eficiență operațională.

Profitul din exploatare a înregistrat o creștere semnificativă de 82,3%, ajungând la 96,9 milioane de lei. Cu toate acestea, cheltuielile cu impozitul pe profit s-au ridicat la 14,4 milioane de lei în 2023. Astfel, profitul net normalizat al perioadei a fost de 79,8 milioane de lei, în creștere cu 80,3%.

Reprezentanții Sphera Franchise Group au subliniat că trimestrul 4 din 2023 a fost unul remarcabil, înregistrând vânzări totale de 394,4 milioane de lei, o creștere de 6,8% față de aceeași perioadă a anului precedent. Această performanță consolidată reflectă eforturile de consolidare a rețelei de restaurante pe cele trei piețe principale, concentrându-se în special pe îmbunătățirea marjelor de profit.

România a contribuit cu 340 de milioane de lei la cifra de afaceri a Sphera din T4/2023, generând 86,2% din vânzările totale, veniturile înregistrând o creştere de 7,7% faţă de anul precedent. Italia a avut o contribuţie de 48,8 milioane lei, 12,4% din veniturile totale, vânzările înregistrând o creştere de 0,6% faţă de anul trecut, în timp ce Republica Moldova a contribuit cu 5,6 milioane lei românești (echivalentul a 1,1 milioane de euro), însumând 1,4% din venituri şi o apreciere de 9,9% a vânzărilor.

Sphera Franchise Group, listată la Bursa de Valori București (BVB), deține 80% din capitalul US Food Network din Republica Moldova, filială înființată în 2008, ceilalți asociați fiind Dorin Recean și Cătălin Giosan, șeful ProTV Chișinău, cu câte 10%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

17 Apr. 2024, 12:36
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Soroceanu Olga
17 Apr. 2024, 12:36 // Oameni şi Idei //  Soroceanu Olga

Dumitru Stoica este antreprenorul din Floreşti care în anul 2019 a fondat Asociația Obștească „Centrul Regional pentru Inițiative Sociale și Dezvoltare Durabilă” (CRISDD). Un ONG care are drept scop sporirea gradului de participare a tinerilor în procesele democratice la nivel local în Republica Moldova. 

Cu sprijinul financiar al Uniunii Europene şi cofinanţarea Suediei, tânărul în vârstă de 22 de ani a accesat finanţare nerambursabilă, în sumă de 37.500 euro, cu ajutorul căreia a deschis recent o cafenea mobilă la Floreşti. Despre afacerea socială şi activităţile de la Connect Cafe, Dumitru Stoica a povestit într-un interviu pentru site-ul Asociaţiei pentru Drepturile Omului „Lex 21”. 

„Misiunea organizației noastre este de a promova și facilita participarea cetățenilor la nivel local la dezvoltarea unei societăți civile bazate pe cetățenie activă. Deschiderea cafenelei „Connect cafe” a venit ca răspuns a problemei ce ține de lipsa spațiilor de recreere și socializare pentru tineri. Mai mult, prin intermediul cafenelei ne-am gândit să reinvestim 90% din profit în dezvoltarea cafenelei, dar și pentru crearea în perspectivă a unui Centru de promovare a comportamentului eco responsabil în orașul Florești”, afirmă Dumitru Stoica.

„Connect Cafe” se remarcă printre restul localurilor din zonă prin activităţile pe care le găzduieşte. 

„Organizăm periodic evenimente culturale și jocuri de societate, oferind oportunități constante pentru divertisment și interacțiune între vizitatori. Aceste evenimente promovează legături sociale mai puternice în comunitatea noastră. Însă, ceea ce ne diferențiază și mai mult este angajamentul nostru față de comportamentul responsabil și utilizarea eficientă a energiei. Folosim panouri fotovoltaice pentru a ne alimenta cu energie, demonstrând un exemplu de sustenabilitate și preocupare pentru mediu. Prin aceasta, nu doar că oferim un loc pentru socializare, ci și încurajăm practici prietenoase cu mediul în comunitatea noastră”, susţine Dumitru Stoica. 

În total, în cadrul programului de susţinere a întreprinderilor sociale, implementat de Fundaţia Est Europeană cu finanţarea Uniunii Europene şi a Suediei, au fost selectate 10 organizații ale societății civile care au obţinut sprijin financiar nerambursabil, pentru a dezvolta şi promova antreprenoriatul social în Republica Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău