Ce spune Avia Invest despre rezilierea contractului de concesiune: Va costa statul 90 milioane de euro

23 Nov. 2022, 11:05
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Nov. 2022, 11:05 // Actual //  bani.md

SRL „Avia Invest” califică drept ilegală hotărârea Curții de Apel Chișinău privind rezilierea contractului de concesionare a Aeroportului din Chișinău și o va contesta la Curtea Supremă de Justiție.

Administrația companiei califică drept absurd pretextul invocat de Agenția Proprietății Publice pentru rezilierea unilaterală a contractului. „Cel puțin, pentru că, în baza actelor judiciare în vigoare, contractul de asigurare este valabil, obligatoriu și cu putere juridică”, se menționează într-un comunicat difuzat de companie.

Potrivit avocatului „Avia Invest”, Aureliu Colenco, hotărârea de astăzi a Curții de Apel Chișinău reprezintă executarea unei comenzi politice.

„Vedem ce înseamnă și cum funcționează reforma în justiție a ministrului Sergiu Litvinenco – statului îi va fi pricinuit un prejudiciu de 90 de milioane de euro”, a specificat Aureliu Colenco.

Administrația SRL „Avia Invest” subliniază că instanța de apel nu poate să emită o decizie de reziliere a contractului „în lipsa asigurării”, deoarece acționează în baza unei hotărâri judecătorești.

„Consecințele unei astfel de decizii pentru judecătorii Minciună, Palanciuc și Negru sunt evidente. Hotărârea demonstrează, încă o dată, că nu a existat niciun motiv real pentru rezilierea contractului de concesiune”, se mai arată în comunicatul SRL „Avia Invest”.

Compania menționează că asupra instanței de judecată au fost exercitate presiuni politice, fapt confirmat prin multiplele declarații ale conducătorilor statului, care au subliniat că rezilierea trebuie să aibă loc cu orice preț, chiar și cu prețul provocării unor prejudicii pentru stat. „Atragem atenția opiniei publice și autorităților Republicii Moldova că rezilierea contractului implică returnarea obligatorie a investițiilor care, în acest moment, depășesc 90 de milioane de euro”, se mai arată în comunicatul SRL „Avia Invest”.

Compania amintește că hotărârea Arbitrajului de la Stockholm privind așa-zisa lipsă de investiții este o fantezie și o tentativă a autorităților de a prezenta drept realitate niște lucruri dorite. „Arbitrajul de la Stockholm nu a stabilit lipsa investițiilor, ci faptul că investițiile făcute până acum nu cad sub incidența unei convenții internaționale și această hotărâre este contestată prin apel”, explică SRL „Avia Invest”.

Investitorul atenționează autoritățile Republicii Moldova că trebuie să înțeleagă și să conștientizeze consecințele hotărârii ilegale a Curții de Apel Chișinău din 23 noiembrie 2022, care vor însemna returnarea necondiționată a tuturor investițiilor, mai ales că ele sunt confirmate atât de Agenția Proprietății Publice, cât și de rapoartele de audit internațional, efectuate anual și aprobate de această agenție din 2013 până în 2021.

SRL „Avia Invest” subliniază că niciodată nu și-a dorit o astfel de evoluție a evenimentelor și a îndemnat, pe toate căile, autoritățile la dialog și la conștientizarea acțiunilor lor.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 13:11
 // Categoria: Opinii // Autor: 
04 Iul. 2025, 13:11 // Opinii // 

Calea Ferată din Moldova a anunțat solemn, într-un comunicat de presă, o premieră mondială că a reușit, pentru prima dată în ultimii zece ani, să repare o locomotivă diesel pe cont propriu. Este vorba despre venerabila ЧМЭ3-4952, o locomotivă de colecție sovietică, care a primit o a doua tinerețe chiar în atelierele întreprinderii de stat.

„Un moment de referință”, spune CFM, referindu-se la faptul că în sfârșit au avut bani, oameni și piese pentru o reparație capitală – o combinație rară în istoria recentă a infrastructurii moldovenești. S-au reparat motoare, s-a șlefuit arborele cotit (ceva ce, potrivit anunțului oficial, nu s-a mai întâmplat din epoca agricol-industrială – adică 1991), iar inginerii, electricienii și mecanicii au fost felicitați pentru faptul că, de data asta, locomotiva nu a fost trimisă în Ucraina, România sau direct la fier vechi.

Până acum, astfel de intervenții erau considerate imposibile, din motive ce țineau de lipsă de bani, de piese sau pur și simplu de voință. Acum însă, se deschide o nouă eră – una în care poate, cu puțin noroc și vreo încă zece ani, vom reuși să reparăm și următoarea locomotivă din muzeul viu al căii ferate moldovenești.

CFM promite că această reparație nu e doar un accident fericit, ci începutul unei „modernizări”, cuvânt care în transportul feroviar moldovenesc înseamnă de obicei că ceva vechi a fost vopsit cu o culoare nouă.

„Acum avem autonomie tehnică”, anunță întreprinderea, într-o explozie de optimism mecanic. Între timp, călătorii așteaptă încă trenul Chișinău–Iași care întârzie pentru că… locomotiva recent reparată a avut nevoie de o reajustare de urgență.

Glorie locomotivelor vechi și celor care le mai pot da o viață!

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO