Ce spune unul dintre bogații planetei, Warren Buffett, despre situația crypto, dedolarizare și inteligența artificială

09 Mai 2023, 11:22
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
09 Mai 2023, 11:22 // Actual //  bani.md

Banca din Federația Rusă Tinikoff, controlată de Oleg Tinikoff, a publicat opinia celui mai mare investitor din lume Waren Buffet despre ultimele evoluții cu privire la inteligența artificială și dedolarizare.

✔️ SUA și China sunt superputeri, fiecare dintre ele o poate distruge pe cealaltă. Cu toate acestea, ambii înțeleg că vor trebui cumva să se înțeleagă unul cu celălalt. Este imperativ ca China și Statele Unite să înțeleagă care este jocul și că niciuna dintre părți nu ar trebui să forțeze prea mult, în timp ce ambele pot fi competitive și ambele pot prospera. Avem nevoie de bunătate reciprocă între China și SUA. Orice creștere de tensiune dintre cele două părți e contra productiv!

✔️ Cursul spre dedolarizare, care a fost urmat de unele țări în curs de dezvoltare. Nu văd alți candidați pentru rolul de monedă de rezervă mondială în acest moment, cu excepția dolarului, chiar și pe fondul preocupărilor legate de plafonul datoriei SUA. Oamenii își pot pierde încrederea în dolar, dar asta nu înseamnă că o altă monedă sau bitcoin poate deveni acum moneda de rezervă a lumii.

✔️ Criptomonedele sunt o glumă. Să te gândești la niște jetoane este o nebunie. Bitcoin este o monedă pentru răpitori și estorcatori și că toată această evoluție a naibii este dezgustătoare și contrară intereselor civilizației. Este un cip de joc care nu are nicio valoare intrinsecă, nici o valoare, dar care nu împiedică oamenii să joace la ruletă.imposibil. Uită de toate jucăriile alea.

✔️ Inteligența artificială este un lucru înfricoșător. Când ceva poate face tot felul de lucruri de la sine, sunt puțin îngrijorat. Pentru că știu că nu o putem reinventa și, știi, am inventat, dintr-un motiv foarte, foarte bun, bomba atomică în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Faptul că am creat inteligență artificială a fost extrem de important. Dar este bine pentru următorii 200 de ani de existență a lumii ca o astfel de oportunitate să apară?

✔️ În acest moment, vedem lucruri precum chatbot-ul GPT-4 piticesc un om în ceea ce privește cantitatea de cunoștințe generale pe care le are și le depășește cu mult. Și având în vedere ritmul de progres, ne așteptăm ca lucrurile să se schimbe destul de repede. Deci trebuie să ne facem griji pentru asta.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală