China ar putea declanșa o nouă pandemie. 18 virusuri „cu risc ridicat” au fost descoperite în piețele agroalimentare

16 Nov. 2021, 07:12
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
16 Nov. 2021, 07:12 // Actual //  Dumitrita Culiuc

CHINA ar putea declanșa o altă pandemie, deoarece cercetătorii au descoperit 18 virusuri „cu risc ridicat” care pândesc în piețele agro-alimentare, informează The Sun.

O piață agroalimentară din Wuhan, unde comercianții vindeau mamifere, reptile și pești vii, a fost anterior legată de focarul inițial de coronavirus din 2019.

Potrivit cercetătorului britanic Dr. Eddie Holmes, experții chinezi au evidențiat riscul ca un virus să se „răspândească” de la animale la oameni cu cinci ani înainte de începerea pandemiei, după ce au vizitat piața de fructe de mare Huanan.

Iar acum, experții au avertizat că speciile de animale sălbatice care sunt comercializate vândute și consumate în piețele umede din China sunt o „pandemie care așteaptă să se întâmple”, relatează Straits Times.

Un nou studiu publicat pe 12 noiembrie a identificat 71 de virusuri de mamifere, dintre care 18 cu risc ridicat, care ar putea fi periculoase pentru oameni și alte animale. Potrivit cercetătorilor, cel mai îngrijorător a fost microbul găsit la civetă, un mic animal nocturn asemănător cu un bursuc, care a fost considerat răspunător pentru transmiterea coronavirusului SARS de la lilieci la oameni în China în 2002.

Originile lui Covid-19 nu au fost încă determinate

Există două teorii majore care sunt în curs de examinare – virusul fie a trecut la oameni prin piața de fructe de mare Huanan, fie a scăpat de la Institutul de Virusologie din Wuhan.

Raportul Organizației Mondiale a Sănătății privind originile pandemiei a sugerat că transmiterea de la pangolini și lilieci ar fi fost cea mai probabilă sursă.

Cu toate acestea, noile dovezi care au apărut au arătat că niciuna dintre aceste specii nu era vândută în Wuhan înainte de apariția Covid.

Cercetătorii au sugerat că este posibil ca virusul să fi fost modificat pentru a fi hiperinfecțios – dar China a negat toate acuzațiile de acest gen.

Realitatea Live

05 Dec. 2022, 05:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Dec. 2022, 05:45 // Actual //  Lupu Eduard

Sectorul aviatic se îndreaptă către o altă eră. În următorul deceniu, taxiurile aeriene electrice ar putea revoluționa sectorul aviatic.

În ultima perioadă, tot mai multe companii din SUA, inclusiv mai multe startup-uri au început să dezvolte taxiuri electrice aeriene ce au ca scop să scoată maşinile de pe şosea şi să mute traficul în aer, transmite CNBC, citat de news.ro.

Un exemplu în acest sens este compania Delta Air Lines, care în luna octombrie s-a alăturat listei companiilor aeriene ce susţin startup-urile de tehnologie pentru vehicule electrice, cu o investiţie de 60 de milioane de dolari în Joby Aviation, o companie ce dezvoltă avioane electrice cu decolare şi aterizare verticală (eVTOL), destinate să funcţioneze ca serviciu de taxi aerian.

În 2021, când Joby şi-a anunţat planul de a-şi lansa taxiurile aeriene asemănătoare Uber până în 2024, a generat critici din partea analiştilor din industrie cu privire la capacitatea de a se lansa până la acea dată.

Dar investiţia Delta în Joby este un parteneriat de cinci ani pentru a opera eVTOL-uri exclusiv în reţeaua Delta.

United Airlines este, de asemenea, într-un parteneriat cu o startup cu sediul în Suedia, Heart Aerospace, pentru a avea avioane electrice care zboară pe rute regionale până în 2030, acesta adăugându-se altor două investiţii eVTOL ale companiei aeriene.

Una este de 15 milioane de dolari cu Eve Air Mobility, pentru 200 de avioane, iar cealaltă de 10 milioane de dolari cu Archer Aviation, pentru 100 de eVTOL.

American Airlines a investit 25 de milioane de dolari în Vertical Aerospace, o companie cu sediul în Marea Britanie, cu o comandă pentru 50 de avioane. În acest ritm, analiștii spun că taxiurile aeriene ar putea ajunge pe pieţe în anii 2030.

„În timp ce marile companii aeriene încheie acorduri cu startup-uri globale, este important să ne amintim că acestea sunt condiţionate. Depinde de certificarea acestor aeronave şi de cât de repede le pot fabrica companiile”, a declarat Savanthi Syth, director general de cercetare în capital, acoperind companiile aeriene globale şi mobilitatea la firma Raymond James.

Odată ce aceste avioane sunt certificate şi încep să-şi intensifice producţia, Syth a spus că dimensiunea potenţială a pieţei depinde în mare măsură de cât de aproape pot ajunge companiile eVTOL de unde sunt consumatorii.

Companiile vor ca eVTOL-urile să utilizeze infrastructura existentă pentru a funcţiona, cum ar fi crearea de ”vertistop-uri”, în cazul în care aeronavele aterizează deasupra clădirilor din zonele urbane pentru a transporta pe distanţe scurte sau ”vertiporturi”, care utilizează aeroporturile regionale pentru a transporta pe distanţe mai lungi, aproximativ peste 100 de mile.

Potrivit lui Syth, dacă companiile pot crea vertistop-uri şi vertiport-uri în apropierea consumatorilor din zonele rezidenţiale, atunci dimensiunea pieţei ar putea fi mare.

„Credem că veţi vedea operaţiuni mici ale eVTOL începând cu 2025, iar certificările vor începe, sperăm, în 2024. Dar pentru a vedea o mulţime de avioane zburând deasupra capului, probabil că va fi mai probabil în anii 2030”, a completat Syth.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău